Avatar billede itarkiv Nybegynder
06. december 2002 - 17:16 Der er 5 kommentarer

Guide

Hvor finder jeg en guide der beskriver, hvorledes man sætter en ny harddisk i?
Avatar billede rs2000 Nybegynder
06. december 2002 - 17:31 #1
en ny eller en ekstra?
Avatar billede itarkiv Nybegynder
06. december 2002 - 17:32 #2
ekstra
Avatar billede itarkiv Nybegynder
06. december 2002 - 17:33 #3
Hvis muligt også til en ny :)
Avatar billede fangel Nybegynder
06. december 2002 - 17:42 #4
her...

1) sluk computeren, husk at fjerne strøm stikket
2) åben computeren, lokaliser den gamle harddisk (hdd)

//hvis ny harddisk

3) tag den gamle hdd ud (2 kabler, et til strøm, og et bredt et der går til bundkortet)
4) tjek at hdd'en er sat til "master" (nogle små pins på den side hvor kablerne skal i, der er en tegning på hdd'en om hvordan de skal fobindes hvis master, og hvis slave)
5) sæt hdd'en ind i steder for den gamle
6) saml' computeren igen, husk at sætte strømstikket i igen
7) tænd computeren

// hvis xtra hdd

3) tjek at hdd'en er sat til "slave" (nogle små pins på den side hvor kablerne skal i, der er en tegning på hdd'en om hvordan de skal fobindes hvis master, og hvis slave)
4) sæt hdd'en ind i under / over den gamle
5) smid strømstik i
6) find det kabel der sidder i den anden hdd, dette burde kunne tilsluttes to hdd'er, sæt nr. 2 stik i din nye hdd...
7) saml' computeren igen, husk at sætte strømstikket i igen
8) tænd computeren

hvis du er i tvivl om noget, så spørg, vi kan ikke have at du brænder noget af...

Morten
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
07. december 2002 - 22:26 #5