Avatar billede pflb Nybegynder
06. december 2002 - 11:49 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Afspilning af SVCD

Hej

Jeg prøver desperat at afspille SVCD skiver på min Prosonic DVD 3001 DVD afspiller, men jeg får for det første ikke noget billede frem på TV´et.  Jeg kan høre at skive snurre og DVD registrer også at det er en SVCD skive, men andet sker der bare ikke

Hvad gør jeg forkert  ??

Det er et Philips TV som er forbundet med DVD´en via et scart kabel.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
06. december 2002 - 11:53 #1
er du sikker på den kan afspille svcd ??
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
06. december 2002 - 11:56 #2
eller er det en vcd du selv har lavet,hvis hvilket program bruger du nero 5.5.9.17 ?
Avatar billede klatten Nybegynder
06. december 2002 - 11:56 #3
Er det en SVCD som du selv har lavet?

Der er 2 ting der skal opfyldes for, at det vil virke!

Din DVD-afspiller skal kunne afspille SVCD og CD-R og din SVCD skal være korrekt lavet?
Avatar billede klatten Nybegynder
06. december 2002 - 12:00 #4
Hvis det ellers er en cd du selv har lavet, så kig engang på denne side http://www.vcdhelp.com/convert

Jeg har selv haft succes med at lave VCD vha programmerne TMPEGenc og Virtualdub.
Avatar billede pflb Nybegynder
06. december 2002 - 12:00 #5
Min DVD kan godt afspille SVCD og ja den er lavet men Nero 5.5.9.17
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
06. december 2002 - 12:01 #6
er du gået efter det profil der ligger i nero express
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
06. december 2002 - 12:02 #7
er det en cd med digital billeder eller en med film ?
Avatar billede klatten Nybegynder
06. december 2002 - 12:03 #8
så kig på det link, jeg har givet dig!
Avatar billede klatten Nybegynder
06. december 2002 - 12:07 #9
Du har nok fået lavet en SVCD i NTSC format i stedet for PAL
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
06. december 2002 - 12:09 #10
så skulle der aligevel komme billed på skærmen det vil blot være sort/hvid
Avatar billede klatten Nybegynder
06. december 2002 - 12:11 #11
er du sikker på at DVD'en kan afspille CD-R?
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
06. december 2002 - 12:11 #12
det plejer og stå på fronten af afspilleren
Avatar billede pflb Nybegynder
06. december 2002 - 12:15 #13
Jeg har ikke brugt express versionen af Nero, kan det gøre en forskel  ???

Det er en film
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
06. december 2002 - 12:16 #14
express guider dig igennem programmet hvad du skal gøre,jeg har prøvet det og det kan lade sig gøre
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
06. december 2002 - 12:21 #15
du brænder ikke med for høj hastighed iforhold til hvad cd´n er beregnet til
Avatar billede pflb Nybegynder
06. december 2002 - 12:27 #16
Nej jeg har kun en 16 brænder så det skulle ikke være for meget, men jeg vil prøve det andet
Avatar billede klatten Nybegynder
06. december 2002 - 12:39 #17
Brug programmet TMPGEnc eller et tilsvarende til at konvertere din fil til det rigtige format!
Avatar billede gukken Nybegynder
06. december 2002 - 17:20 #18
kan du godt brænde og afspille VCD, eller er det kun SVCD der er problemer med?.
Avatar billede bang666 Nybegynder
16. december 2002 - 00:15 #19
hvordan brænder du den i nero???
brænder du den som billed/image eller gennem guiden???

har ikke problemer med at brænder svcd'er og min version er ældre end din!!!

prøv og brænd den som billed/image(under filer)
hvis det er cue-bin filer du bruger!!!

hey!!!
Avatar billede pflb Nybegynder
19. december 2002 - 08:48 #20
Avatar billede how Nybegynder
29. december 2002 - 20:14 #21
hvordan fik du det til at virke?? Jeg har lidt af det samme problem....