Avatar billede mkjeldsen Nybegynder
17. oktober 2000 - 10:50 Der er 12 kommentarer

Drivers til Opti 82c933

Jeg har lige installeret win 2000 Pro på min computer, men jeg mangler drivers til mit lydkort. \"OPTI 82c933\". Jeg har forsøgt med de drivers som er på opti\'s hjemmeside, men de virker ikke. Er der nogle derude i samfundet som har fundet en opdateret driver til win2000? eller er der andre muligheder
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. oktober 2000 - 11:40 #1
bedste jeg kunne finde var den her fra firmaet...

http://www.ectiva.com/software.html
Avatar billede mkjeldsen Nybegynder
17. oktober 2000 - 11:45 #2
>nikolajdu< Den side kender jeg godt - men der er ingen driver til win2k!!!!!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. oktober 2000 - 11:49 #3
Det lader ikke til at der findes en driver direkte til 2000....

Faktisk står der flere steder på nettet....

Buy a new soundcard...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. oktober 2000 - 11:50 #4
leder videre...
Avatar billede mkjeldsen Nybegynder
17. oktober 2000 - 12:04 #5
Tak - det ender nok med at jeg skal ud for at inversterer i et nyt kort, men det har jeg ikke lige \"tid\" til nu. Så hvis du falder over den rigtige driver ville jeg blive meget glad.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. oktober 2000 - 12:25 #6
nu giver jeg op sorry...
Avatar billede simonvalter Praktikant
17. oktober 2000 - 13:01 #7
Jeg har kigge forskellige newsgroups igennem, og det samme går igen alle steder, der vil ikke blive lavet nogen drivere til dit kort fra fabrikantens side, men kender du en der kan lave en driver selv kan du måske få det til at virke ellers ikke..
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. oktober 2000 - 12:57 #8
Ellers kan du måske bruge NT4 driveren?
Avatar billede howie Nybegynder
01. december 2000 - 09:55 #9
Jeg har selv haft et sådant, og såvidt jeg ved er det flere år siden, Opti stoppede med at opdatere drivere til netop dit lydkort.
Avatar billede snowball Novice
01. december 2000 - 10:18 #10
OPTi sold its audio chipset business in 1997 and we do not have drivers for Windows 98, Windows 2000, or Linux. Please contact your sound card manufacturer for these drivers. The generic Windows 95 drivers listed below may work under Windows 98; likewise, Windows NT4 drivers may work under Windows 2000. However, OPTi cannot verify this for all applications and is not responsible for the outcome on your system.

The 82C933 was not made by OPTi. It was made by a company named Ectiva (www.ectiva.com).

Ectiva har ikke opdateret deres drivere i ca. 1 år, så jeg tror godt du kan glemme alt om og finde den driver !

Snowball
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. maj 2001 - 23:10 #11
alt+F4 lukker programmet. Du behøver ikke gå så drastisk til værk. Du kan nøjes med at lukke spørgsmålet.
Avatar billede fesser Nybegynder
03. januar 2003 - 16:08 #12
http://www.driverguide.com/  opret dig som bruger så sender de dig brugernavn og password til på mail , der finder du din driver download den til Win NT virker på Win 2000