Avatar billede barwhi Nybegynder
30. november 2002 - 15:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ingen forbindelse til computere bag SOHO77 fra Tiscali

Jeg har for nyligt skiftet fra en Cisco 677 til en Cisco SOHO77.

Default-adressen for kald til routeren burde være 192.168.1.2, men så vidt jeg kan se, er dette ikke tilfældet.

Jeg har ingen problemer med at få forbindelse til internet.

Jeg har forsøgt at NAT'e nogle testporte (port 80), men uden held!

Er der nogen derude, der har nogle bevingede ord om min situation?

Venlig hilsen
Adam
Avatar billede anuseren Nybegynder
30. november 2002 - 15:42 #1
hvis du har forbindelse til internettet...

så virker den gateway... din gateway er ip adressen på routeren...
Avatar billede barwhi Nybegynder
30. november 2002 - 19:31 #2
Min gateway virker glimrende! Problemet er, at hvis "du" (hypotetisk) forsøger at komme ind på min webserver, så får du "nada"!

Jeg aner simpelthen ikke, hvor kald til routeren bliver af...
Avatar billede anuseren Nybegynder
01. december 2002 - 01:54 #3
kaldet til routeren bliver afvist... du har ikke forwardet port 80 i din router til din webserver.
Avatar billede barwhi Nybegynder
01. december 2002 - 08:23 #4
Eftersom, at jeg midlertidigt har givet min computer IP-adressen 192.168.1.2, der skulle være routerens default "leveringsadresse" skulle det jo ikke være nødvendigt at NAT'e.

Som jeg også har skrevet ovenfor, så har jeg forsøgt at NAT'e diverse porte - men uden held.

Det er såmænd ikke fordi jeg er dugfrisk til routere - jeg betragter mig selv som en yderst habil bruger af Cisco 677, og har været det i 1½ år. Problemet er som antydet, at SOHO77'eren ikke helt leger med!

Med andre ord kræves der kendskab til Cisco SOHO77 for at besvare mit spørgsmål.

Tak
Avatar billede anuseren Nybegynder
01. december 2002 - 11:12 #5
hvad er din ip adresse?

hvis du har en mailserver kørende, så kan vi hurtigt telnette dig og se hvad du evt. har åbent?
Avatar billede barwhi Nybegynder
02. december 2002 - 20:59 #6
Ellers tak du! Jeg har fundet ud af det selv. Det lader til, at der slet ikke var angivet nogen default "leveringsadresse," så jeg gik ind og satte den på følgende måde:

en
conf t
ip nat inside source static 192.168.1.2 <ekstern ip>
write

... og så var der pludseligt "hul" igennem til min webserver igen :)
Avatar billede anuseren Nybegynder
02. december 2002 - 21:01 #7
PLUDSELIG!

det var det jeg havde svaret!!!!
Avatar billede anuseren Nybegynder
02. december 2002 - 21:06 #8
overvejer på det kraftigste at indberette det her spørgsmål til en af administratorerne....
Avatar billede ztyxx Nybegynder
03. december 2002 - 16:02 #9
barwhi> anuseren kom da vist med en brugbar løsning, som du også selv fandt ud af, burde du ikke tildele point, det er kun rimeligt

ztyxx / CoAdmin
Avatar billede barwhi Nybegynder
04. december 2002 - 21:42 #10
Sådan, så har "anuseren" fået sine points! Jeg håber, at alle er glade og tilfredse nu, og at blodtrykket er faldet til et normalt niveau :)

barwhi/ MandMedNAT-løsCiscoRouter