Avatar billede janfrost Nybegynder
29. november 2002 - 17:20 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Digital kamera fra Medion i Aldi

I næste uge sælger ALdi et digital kamera fra Medion. http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm  Er det noget, jeg kan resikere at købe. Specifikationerne ser ikke ringe ud. Eller hva?
Jan
Avatar billede popsy Novice
29. november 2002 - 17:24 #1
Lyder i mine øjne/ører som et meget godt tilbud, Aldi er faktisk ret godt med på hardware fronten! Kunne godt selv finde på at købe det!
Avatar billede klojs Nybegynder
29. november 2002 - 17:38 #2
Det er min politik at jeg aldrig køber så dyr en vare som kræver ordentlig garanti og kundeservice i en discount forretning. Den slags vare vil jeg altid købe et sted hvor personalet kan fortælle mig hvad jeg har brug for at vide om produktet, give mig en ordentlig service og står til rådighed hviw varen går i stykker og må repareres. Det kan være electric city, fredgaard, fona, merlin eller andre butikker hvor der er specialister, i den specifikke vare.

Men det er selvfølgelig et spørgsmål om temperement.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
29. november 2002 - 17:41 #3
Jeg ville sagtens turde at købe det, og specifikationer er helt ok
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
29. november 2002 - 17:42 #4
Adope Photoshop 5.0 er også med (ved godt at det ikke er den nyeste)
Avatar billede rbnh Nybegynder
29. november 2002 - 18:00 #5
Hvis jeg ikke selv lige havde et godt digitalt kamera, ja så ville jeg købe dette. Jeg har kigget på specifikationerne - ser godt ud, og der mangler ikke noget. står desværre3 ikke meget om optikken.
Vedr. Aldi har jeg hørt at man købe en vare, tage hjem og prøve den, og hvis man så ikke er tilfreds kan man få pengene tilbage - det er da service.
Men man skal selvfølgelig prøve og returnere med det samme - men du kan jo spørge inden du køber. God fornøjelse og giv lige en melding tilbage.

Er ved at overtale min viv i det fornuftige i at have et reserve digi :)
Men hun har ikke købt ideen endnu! Men måske!!

Jeg har efterhånden købt en del hos Aldi og jeg er endnu ikke blevet skuffet!
Avatar billede madizone Nybegynder
29. november 2002 - 18:00 #6
Den må frarådes. Der er INGEN garanti for at optikken rent faktisk kan leverer 4,1 megapixel. Du skal ikke købe et kamera på megapixel, tag i en fotoforetning i stedet for, og forlang at prøve et eller flere af de forskellige kameraer og test dem så. En god måde at teste et kameraes optik er ved at fotograferer ved højeste opløsning mod reflekterende overflader (foreksempel en bil) eller i områder med stærkt modlys (f.eks solen).
Køb aldrig et digital kamera med REN digital zoom. Digital Zoom er en elendig opfindelse, fordi den interpolerere billedet nøjagtig som du kan gøre det i Photoshop. Kontroller hvilke typer batterier der anvendes, hvor meget medfølgende hukommelse der er, hvilke indstillinger for lensen der er, hvilke type medie(r) kameraet anvender (undgå CompactFlash - gå efter SmartMedia).
Jeg tror i øvrigt det må være en fejl fra Aldi's side at reklamere for Photoshop. De kan ikke stave til Adobe, og Photoshop er et meget dyrt program som jeg tvivler på kan være rentabelt at bundle med f.eks. et kamera. Der er sikkert tale om Photoshop Elements i stedet for.

Det korte af det lange : Til den pris og med de megapixel, så må resten af kameraet være af en billig forfatning. Jeg kender ikke den model, men jeg kender en som købte et 3 mpixel kamera i Aldi for nogle måneder siden, og han blev slemt skuffet. Billederne var uklarer og lyset var dårlig, desuden slugte den batterierne før du kunne nå at sige "pandekager med syltetøj".
Avatar billede janfrost Nybegynder
29. november 2002 - 18:12 #7
Der er åbenbart temmelig delte meninger om dette. Står lidt på sidelinien endnu og lytter. Håber der er flere, der vil give sin mening til kende.
Avatar billede flintholm-data Nybegynder
29. november 2002 - 18:21 #8
sidst de havde det samme kamera på tilbud til en lidt højere pris 3299,- købte jeg det og jeg har været meget glad for det lige siden, og jo man kan godt købe den slags i Aldi der er jo noget der hedder købeloven i det her land og den giver dig nogle fornuftige vilkår hvis f.eks man ikke mener at det er 4,1 mill.pixel så køb du dig bare glad, iøvrigt er dette kamera også blevet solgt i fredgaard
Avatar billede rbnh Nybegynder
29. november 2002 - 19:21 #9
Hej - prøv lige at se på lidt billeder taget med Aldi-kameraer!

              http://www.megapixel.dk/albums/sog-x.php?sord=Medion

De er da ikke så ringe eller hva'
Avatar billede rbnh Nybegynder
29. november 2002 - 19:30 #10
Jeg vil da give mange skeptikere delvis ret!
Og jeg har da et virkeligt godt råd til mange:
  Er man i tvivl så henvender man sig i en decideret foto-forretning, og i en hvor de har tid til at tale med en, og de har da også næsten altid nogle gode tilbud.
  Men mener man, at man selv kan sætte sig ind i forskellige problematikker via magasiner, fotoklubber og brugergrupper på Internettet, ja så kan man da roligt købe fra de store, der er i stand til at lave nogle kanontilbud, som andre har svært ved at følge med i og så længe man køber i Danmark så har man jo den danske købelov som tidlige skrevet af flintholm-data.
Avatar billede janfrost Nybegynder
29. november 2002 - 21:18 #11
Tak for input.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. december 2002 - 19:18 #12
Blot til info, har jeg givet en redegørelse for mit eget kamera her: http://www.eksperten.dk/spm/290603
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. december 2002 - 14:50 #13
Der skulle vel ikke nogen der ligger inde med "artiklen" fra aldi, altså har gemt den (offline)?
Avatar billede mortenaodense Nybegynder
14. juli 2003 - 16:03 #14
Er der nogen, der har et link til en fuldstændig specifikation af kameraet. Der bliver nævnt noget med optikken, men det kan jeg ikke se noget om på kameraets beskrivelse på nettet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. juli 2003 - 16:22 #15
Jeg har kigget, men kan ikke finde noget. Nu er det jo også noget tid siden de havde kameraet på tilbud. Det de får i denne uge er jo en helt anden model.

Mener dog at det er Sony optik der sidder i den, men kan ikke lige se, hvor jeg har det fra.

Ydermere må jeg sige, at her efter 1½ år (jeg har MD9700 - en lidt tidligere model) er mit kamera MEGET hærget (jeg er heller ikke pæn ved det, men....). Der er en flæge i siden (nede ved USB stikket), som også optræder på et "søster" kamera. Det er meget svært at tage billede med blitz, uden at kameraet dør helt. Det bruger batterierne MEGET hurtigt (jeg kan vel køre en 60 billeder uden blitz - 15-20 med blitz). Så slemt var det ikke til at starte med, men okay - det har fået en del fugt og knubs.

Jeg er stadig meget stor bruger af det - meget mere end jeg havde regnet med, og måske er det derfor manglerne går mig på. Når jeg får pengene, skal jeg i hvert fald ud og have et Nikon Coolpix...