Avatar billede imma Forsker
28. november 2002 - 16:45 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Random rotation af baggrundsbillede

Hejsa
Jeg har lavet en lille hjemmeside, men jeg vil gerne kunne skifte mellem et eller to baggrundsbilleder eller måske 3. Så der kommer lidt forskellige billeder.

Findes der et javascript eller et stykke kode jeg kan bruge så baggrunden skiftes hver gang at man refresher siden??
Hilsen Jon

http://www.ffae.sportland.dk/aktiviteter.htm
Avatar billede imma Forsker
28. november 2002 - 16:48 #1
bye the way jeg skal også have udskiftet musen så når jeg kører over mine menubars så skifter den til at blive en slags scanner ...(billedet har jeg)
Men hvordan laver jeg den kode er det en slags mouseover??
Avatar billede cdc Novice
28. november 2002 - 16:56 #2
først din cursor: style=\"cursor:hand\"
Avatar billede imma Forsker
28. november 2002 - 16:59 #3
okay du må lige være lidt mere specifik jeg er en frugtkage til programmering + jeg ikke lige ved helt hvor de forskellige ting skal placeres.. så hvis du gider at hjælpe så selv en chimpanse forstår det, så ville det være cool
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. november 2002 - 18:25 #4
en frugtkage *gg*
Avatar billede freakofnature Nybegynder
28. november 2002 - 19:36 #5
Hey

Put det her script i den <head> sektion

<script language="javascript">

function skift(){

pics = new Array("AUG.jpg","AK47.jpg","main_bg.jpg");

valg = Math.random()*2;
valg = Math.round(valg);

document.body.background = pics[valg];

}
</script>

og tilføj det her i din <body> linje

onload="skift()" style="background-repeat:no-repeat"

håber det virker :-)

Freak Of Nature
Avatar billede freakofnature Nybegynder
28. november 2002 - 19:37 #6
Ups der var der står AUG.jpg , AK47.jpg, main_bg.jpg skal dine billed navne naturligvis stå!!!
Avatar billede imma Forsker
28. november 2002 - 22:12 #7
hvor skal onload stå-- fordi jeg har noget i min body allerede fordi jeg udskifter noget tekst allerede så den ser sådan her ud
<body bgcolor="#666666" text="#000000" onload="skrivemaskine()">
Kan du fortælle mig hvordan den nu skal se ud????
Avatar billede freakofnature Nybegynder
30. november 2002 - 16:46 #8
<body bgcolor="#666666" text="#000000" onload="skrivemaskine(), skift()">
Avatar billede freakofnature Nybegynder
30. november 2002 - 16:46 #9
håber det virker :-)
Avatar billede imma Forsker
02. december 2002 - 12:35 #10
hmm det virker stadig ikke gider du kigge den igennem, og fortælle hvor det er at jeg kegler i det??
Avatar billede imma Forsker
02. december 2002 - 12:37 #11
Avatar billede imma Forsker
02. december 2002 - 12:59 #12
jeg giver lige nogle point jeg kan ikke helt få det til at du stadig men du kan nok hjælpe når du har tid
Avatar billede freakofnature Nybegynder
02. december 2002 - 16:11 #13
Jo du skal ik skrive

<body bgcolor="#666666" text="#000000" onload="skrivemaskine();skift()" style="background-repeat:no-repeat">

men

<body bgcolor="#666666" text="#000000" onload="skrivemaskine(),skift()" style="background-repeat:no-repeat">

det skal være koma og ik semikolon :-)
Avatar billede imma Forsker
02. december 2002 - 17:00 #14
kanon det hjalp super meget
Avatar billede freakofnature Nybegynder
02. december 2002 - 17:01 #15
glad for at kunne hjælpe :-)