Avatar billede rosted Nybegynder
28. november 2002 - 12:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

UNC vs. mappet drev

Er der nogen som kender til / har erfaringer om der er performance forskelle når en mængde linkede tabler er linket via et mappet drev på en server kontra via af UNC sti (\\server\blah)? Jeg har en mistanke om det. Evt. tekniske artikler o.lign. vil jeg meget gerne have link til.
Avatar billede rosted Nybegynder
28. november 2002 - 12:04 #1
Jeg tænker ikke på performance ifm. selve linkningen, men derimod i brugen af tablerne, mange queries som benytter tabellerne på klienterne.
28. november 2002 - 12:13 #2
Jeg er lige med på en lytter! Jeg har selv haft en del forskellige erfaringer med begge modeller. Og jeg har ærlig talt ikke kunne se den røde tråd.
Min primære erfaring er dog, at det er hurtigst med mappede drev. Men i enkelte tilfælde har jeg oplevet at det gik hurtigere på den anden måde !!???
Jeg tror derfor, at det afhænger af netværket...?
Avatar billede rosted Nybegynder
28. november 2002 - 12:50 #3
Så det er en ekspert i netværk vi har brug for. Kan man mon sige noget generelt om de to metoder?
Avatar billede rosted Nybegynder
29. november 2002 - 08:11 #4
Anyone?
Avatar billede jensendk Nybegynder
29. november 2002 - 08:16 #5
Det er temmelig klientafhængigt. HVis klienten er skrevet  godt, og medperformance i tankerne, er de 2 måder lige hurtige, forskelle er nede i så små marginaler at man ikke opdager det. En mapning er hurtigere at opløse for en klient ved førstegangstilgang, men ellers er det selve klientens kode, der er afgører hastighed
29. november 2002 - 08:20 #6
Hvorfor er der så alligevel forskelle på en formular, som ikke har noget VB-kode, men blot er bundet til de sammenkædede tabeller?
Avatar billede rosted Nybegynder
29. november 2002 - 08:24 #7
Vi har i nogen filfælde oplevet en faktor 5 forskel til fordel for det mappede drev. Også selvom der ikke er noget kode i indgreb. Andre gange er der ingen forskel. Hvorfor?
Avatar billede jensendk Nybegynder
29. november 2002 - 08:25 #8
Thomas : VB kode aner jeg intet om, er blank der.

rosted : En ringe kodet klient, eller et netværk, der er lang tid om at opløse en unc.
29. november 2002 - 08:31 #9
Rosted-> Vi snakker "Access" i denne kategori! Al dataconnection sker jo mere eller mindre automatisk, så brugeren er ikke så meget herre over at skulle 'kode' klienten korrekt.
Spørgsmålet går derfor på: hvad håndterer Access bedst?
Avatar billede rosted Nybegynder
29. november 2002 - 09:06 #10
Var det til mig eller til jensendk? Jeg ved nemmelig godt at vi snakker Access.
29. november 2002 - 09:08 #11
:o)
Det var til Jensendk. Jeg fornemmede at han ikke var helt med på problemstillingen!
Avatar billede rosted Nybegynder
29. november 2002 - 09:12 #12
Nej, jeg tror heller ikke jeg kan gøre så meget for at performance forbedre min dataadgang vha. en bedre kodet klient
Avatar billede rosted Nybegynder
03. december 2002 - 09:52 #13
Nå det var ikke meget klogere jeg blev på det.
03. december 2002 - 09:54 #14
øv :o(