Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
27. november 2002 - 18:35 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Hvordan installerer jeg ASP på Apache?

Ja, hvordan gør jeg det? Jeg har tidligere oprettet et spm. omkring Apache og fandt der ud af at det faktisk var ret sikkert at køre Apache.. Men har så læst i nogle andre spm. at ASP og Apache ikke fungerer godt sammen! Så hvis en af jer har en server på XP, hvad har I så gjort? Det skal helst ikke være alt for svært, så brister min hjerne, det er første gang jeg sætter en server op.. :)
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
27. november 2002 - 18:46 #1
Okay... her kommer en forklaring...
Du kan sætte en IIS (Internet Information Server) server op , det gør du ved at gå ind i Kontrolpanel > Tilføj eller fjern programmer > Windows Komponenter ude i siden også vælg IIS det virker dog kun med Pro versionen hvis du vil kører apache kan du bruge ASP udgaven fra www.chilisoft.net ...Er der mere du vil vide spørger du bare.

~ Sophus
Avatar billede jinxit Nybegynder
27. november 2002 - 18:47 #2
Her kan du finde informationer om ASP og Apache

http://www.apache-asp.org/
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
27. november 2002 - 18:47 #3
Skal sat'me æ' ha' IIS.. :-S
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
27. november 2002 - 18:48 #4
sophus - Har du selv gode erfaringer med Chilisoft.net's løsning ?
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
27. november 2002 - 18:49 #5
Jeg har aldrig brugt Chilisoft.net's løsninger men ved at www.freepaq.dk har brugt dem...Også har jeg bare hørt det...Hvis du vælger IIS er Asp inkluderet
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
27. november 2002 - 18:50 #6
jinxit - Jeg lukkede siden med det samme.. Jeg nægter simpelthen at sætte mig så meget ind i det..

Quick quick quiiick guide .. :-S
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
27. november 2002 - 18:51 #7
sophus - Så vidt jeg kan se, så er det ikke gratis? Eller tager jeg fejl..
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
27. november 2002 - 18:53 #8
Det ved jeg så ikke men har du Windows Xp Profesional ?
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
27. november 2002 - 18:54 #9
Ja, det har jeg
Avatar billede Noone Nybegynder
27. november 2002 - 18:58 #10
ASP på Apache som man kender det fra IIS med VBScript som programmeringssprog er kun muligt med Chillisofts løsning...

Hvis det ikke skal være den, så er der kun tilbage at installere IIS.
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
27. november 2002 - 18:59 #11
har du icq eller msn så hjælper jeg dig lige med en installation af IIS som inkludere ASP + Acces db
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
27. november 2002 - 19:00 #12
sophus - Kan du stå inde for at IIS er sikkert? Det tror jeg ikke ;)
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
27. november 2002 - 19:00 #13
chanoa - Jamen kommer det til at fungere godt? Og er det gratis?
Avatar billede Noone Nybegynder
27. november 2002 - 19:02 #14
Kender ikke chillisofts løsning... Jeg bruger selv Apache og PHP istedet. Det virker tilgengæld fint, har dog kun erfaring fra linux..
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
27. november 2002 - 19:05 #15
Jeg kan ikke garantere 100 % sikkerhed for et microsoft produkt men hvis du skal bruge det
privat er det sikkert nok , fungere fint nok og er gratis...Der er ingen gratis alternativer
til at køre asp
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
27. november 2002 - 19:06 #16
Og jeg kan guide dig 100 % gennem installation og det er NEMMERE end apache at sætte op og vedligeholde...
Avatar billede Noone Nybegynder
27. november 2002 - 19:10 #17
sophus.00 > Nemmere? Det er vel en smagssag... Jeg fortrækker f.eks. at pille i conf filer istedet for at rode rundt med en grafisk brugerflade.. Desuden er der nogle ASP moduler til apache, script sproget der er som standard er dog perlscript.. ASP er ikke et sprog, men en teknologi, so far har jeg hørt om ASP sider skrevet i VBScript, JScript og PerlScript... Altså er apaches asp moduler gode nok til ASP, men ikke til ASP med VBScript understøttelse ;)

Men ja, hvis der skal bruges noget trin for trin noget, så er IIS nok det nemmeste..
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
27. november 2002 - 19:17 #18
Altså jeg foretrækker også helt klart Apache men for en nybegynder er det andet jo lettest
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
27. november 2002 - 19:20 #19
Okay, hør her.. Det er ligemeget om det er PHP eller ASP..

MEN: Det skal køre på en Windows XP maskine
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
27. november 2002 - 19:31 #20
Hmm hvis du KAN ASP i forvejen så er det jo nok det du skal vælge men har du msn eller icq ?
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
27. november 2002 - 19:33 #21
sophus - kan ikke selv hverken ASP eller PHP, men kender folk der kan lave ASP til mig =)
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
27. november 2002 - 19:33 #22
ICQ: 115183749
Avatar billede blackie Nybegynder
27. november 2002 - 20:27 #23
Jeg vil gerne vide hvilket resultat der kom ud af dette spørgsmål, hvis i kunne lægge en kommentar ind ville det glæde mig.
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
28. november 2002 - 13:07 #24
Det kan "vi" da...
Jeg kan da lægge en guide ud for hva man gør hvis det skulle friste ?
Avatar billede blackie Nybegynder
28. november 2002 - 16:16 #25
Ja tak :-}
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
28. november 2002 - 17:50 #26
Okay så vil jeg "udarbejde" sådan en
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
28. november 2002 - 17:52 #27
Installationen er meget simpel og er lavet med et program der installere hele 3 (næsten 4) ting på en gang nemlig Apache webserveren , PHP , MySql , og (phpmyadmin) Phpmyadmin er til at administrere mysql med...der er ingen opsætning med (kun meget lidt) så det er meget nemt for en nybegynder