Avatar billede buzz Nybegynder
13. oktober 2000 - 13:54 Der er 5 kommentarer

Ingen fejl beskrivelser...?

Min kollega og jeg er ved at flå håret ud af hoved. Vi har netop opgraderet til win2000 server – og nu er vi virkelig ’deep shit’.

Når vi sidder med snottet nede i ASP’en – og skal afprøve den i browseren får vi pludselig ikke fejl beskrivelser, men standard sider som \'siden kan ikke vises\' osv.

Vi har gloet og gloet på IIS 5.0 serveren men vi kan simpelthen ikke dreje den.

Er der nogen der kender løsningen på vores i problem, så skal de blive forgyldte.

PS: vi går snart men vender tilbage mandag.

V.h.
Buzz
Avatar billede victor44 Nybegynder
13. oktober 2000 - 14:03 #1
Prøv at checke om rettighederne er sat rigtigt til filerne på serveren.
Avatar billede janegil Nybegynder
13. oktober 2000 - 14:08 #2
Feilmeldinger kommer på 3 måter til browseren:
- Som et tall i HTTP-headeren
- Som en HTML-side som følger med feilmeldingen
- Som en HTML-side, generert av browseren på grunnlag av HTTP-headeren.

Så dere kan få bedre overblikk om dere tester med flere forskjellige browsere.

For å se HTTP-header direkte, bruker dere telnet. Dere burde fx få returnert status 200 hvis dere:
telnet landsbank.fo 80
GET / HTTP/1.0
host:landsbank.fo

HTTP/1.1 200 OK
Server: Microsoft-IIS/5.0
Date: Fri, 13 Oct 2000 13:05:12 GMT
Content-type: text/html
...
Se i hvilken DLL som er knyttet til ASP. Sett autditiong på den. Se om det kommer noen klager i event-log eller web-logger.
Avatar billede beaviz Nybegynder
13. oktober 2000 - 14:27 #3
prøv med:
Vælg sitet i consollen->Properties->Home Directory->Configuration->App debugging

check \"Enable ASP client-side script debugging\" af

Virker under IIS4 - prøv det eller noget lignende i IIS5 :)
Avatar billede dino-cjp Nybegynder
13. oktober 2000 - 14:56 #4
Prøv istedet i browseren:

tools-> internet options -> advanced -> show firendly HTTP error messages.
(i engelsk udgave, men det er det samme i den danske:)

den skal IKKE være markeret!!

så skulle det være klaret :)
Avatar billede buzz Nybegynder
16. oktober 2000 - 10:38 #5
Vi har ikke glemt jer - vi tester i øjeblikket.
/Buzz