Avatar billede marx Nybegynder
24. november 2002 - 00:32 Der er 6 kommentarer

Pop up vindue....?

Hej!

En der kan hjælpe med et script(?) der gør at når man trykker på et thumbnail, så åbner der et vindue med billedet i normal størrelse. Alså lidt ala en pop up reklame, men skal bruges til billeder.

Håber nogen forstod den...!
Avatar billede nielsbrandmand Nybegynder
24. november 2002 - 01:56 #1
<A HREF="indsæt dit billede het.htm" target="popup" onclick="window.open('','popup', 'width=500,height=440,left=0,top=0,'
)">

Med venlig hilsen Niels
Avatar billede marx Nybegynder
24. november 2002 - 15:34 #2
Tak! - Svar lige så du kan få dine points...

Kan man ikke lave det sådan, pop up vinduet tilpasser sig selv efter billedets størrelse?
Avatar billede marx Nybegynder
24. november 2002 - 16:49 #3
hmm, kunne ik få dit til at virke, men fandt dette:

<script type="text/javascript">
var win;
function openwin(what) {
if (what.href) {
  if (!win || (win && win.closed)) {
  win=open(what.href,'Mini','width=300,height=300,top=100,left=100,resizable=no,scrollbars=yes');
  win.focus();
  } else {
  win.focus();
  }
</script>

<a href="pic.htm" onclick="openwin(this);return false;">Billede 1</a>

Kan man lave det sådan, at alle billeder under 700x700 pixels, der tilpasser boxen sig efter billedernes størrelse? og alle billeder over 700x700 pixels, der kommer der scrollbars i boxen...

Kan man det?
Avatar billede nielsbrandmand Nybegynder
24. november 2002 - 20:20 #4
Nej du kan ikke få en popup der automatisk indstiller sig efter et emne men du kan jo blot skrive højde og brede (width - hight) så vil brugerfladen på vinduet jo svare til dit behov
Med venlig hilsen Niels
Avatar billede marx Nybegynder
24. november 2002 - 20:24 #5
jo, men jeg har mange billeder, som har forkellig størrelser. Er der slet ikke en måde man kan klare det på? Eller skal jeg sidde og indstille størrelsen på pop up boxen, for hvert enkelt billede, så de passer efter mit behov.
Avatar billede nielsbrandmand Nybegynder
24. november 2002 - 21:19 #6
Så vidt jeg ved er der ingen anden mulighed en den heg har beskrevet for dig...ved at det er besværlig men du kan jo finde en fælles størrelse for dine billeder hvis det er muligt
MHV Niels