Avatar billede avby Nybegynder
22. november 2002 - 18:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Windows Media Service

Hej Eksperter

Jeg har på arbejde arbejdet på, at få sat en Windows 2000 Server med Windows Media Services op. Det er lykkedes så langt, at de medfølgende eksempler kan vises.

Nu skal jeg så, have konverteret nogle af vores eksisterende videoer (mpg) til det rette format, og har installaret Windows Media Encoder. Med denne kan jeg konvertere fra bl.a. mpg.

Jeg har så fået videoen konverteret til en wmv-fil og skal så lave en asf-fil som skal bruges.

Jeg smider .asf-filen det rigtige sted på serveren, men jeg kan ikke få vist noget.
Hvis jeg på servren dobbeltklikker på de medfølgende eksempler sample.asf vises eksemplet fint i Media Player. Dobbeltklikker jeg derimod på min .asf-fil åbner den godt nok Media Player, men vider ikke noget.

Nogen det ved hvad der er galt
Avatar billede madizone Nybegynder
22. november 2002 - 20:07 #1
Hvorfor skal din WMV laver om til ASF?
Avatar billede madizone Nybegynder
22. november 2002 - 20:08 #2
Hvorfor skal din WMV laves om til ASF?
Avatar billede avby Nybegynder
22. november 2002 - 20:09 #3
Det kræves for at den kan streames fra en Windows Media Server, ellers er det bare en download og vis.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. november 2002 - 11:44 #4
.wmv har faktisk en egenskab der gør at den slet ikke behøver en streaming server. Dette kan selvfølgelig kun lade sig gøre hvis ikke trafikken er alt for stor på sitet.

Se her:

http://www.henchozs-drenge.dk/lyd/media3.htm

Dette er et lydklip, men det ændres bare til video i stedet.

Se evt mere forklaring her :

http://www.eksperten.dk/spm/268428

/Nikolaj
Avatar billede avby Nybegynder
23. november 2002 - 14:45 #5
nikolajdu: Ja den er for så vidt OK, men hvsi man ikke skal kunne downloade filmene et. kræver det en Media Server (som jeg også her adgang til), men så skal dte være i .asf-format
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. november 2002 - 15:59 #6
jo det ved jeg. Det var bare et simpelt alternativ. :)
Avatar billede avby Nybegynder
25. november 2002 - 09:50 #7
Jeg har lavet en lille test, og downloaded en video, som allerede var i .asf-format, og uploadet til serveren, den kører fint.

Altså problemet må skulle findes i konverteringen til wmv, og måske efterfølgende generering af .asf-filen.
Avatar billede madizone Nybegynder
25. november 2002 - 11:23 #8
Prøv at bruge WINDOWS MEDIA TOOLS 4.1, der er forgængeren til Windows Media Encoder, og encoder direkte i ASF-format istedet for WMV. Desværre understøtter den kun LIVE-source og AVI.

http://www.shspvr.com/howto/pvr880/wmet41.html

ftp://mirror.averse.net/pub/microsoft/winmediatech/wmtools/wmtools.exe
Avatar billede avby Nybegynder
25. november 2002 - 16:36 #9
http://hypermedia-www.daimi.au.dk/~nina/tdc/guidelines/lasse.php fandt jeg en vejledning (den beder om adgangskode, men bare klik OK og vælg Produktion), som siger at man blot skal omdøbe .wmv-filen til .asf, og derefter uploade den til Media Serveren.

Jeg har prøvet det, det virker SGU..... Men jeg har lidt svært ved at se logikken...
Avatar billede avby Nybegynder
05. december 2002 - 19:44 #10
Slut
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. december 2002 - 20:25 #11
du skrev det virkede - Hvorfor afviser du så mit svar????
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. december 2002 - 20:41 #12
hrmpf....
Avatar billede madizone Nybegynder
16. december 2002 - 21:21 #13
Nikolajdu > der er klaphatte mange steder - også på eksperten.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. december 2002 - 21:30 #14
I know - Nogle gange er det bare lidt svært at forholde sig til :)