Avatar billede jaretur Nybegynder
22. november 2002 - 11:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Database programmering

Jeg er sammen med et par andre i gang med at lave et online spil. Jeg ved intet om programmering og vil derfor spørge jer hvad jeg har brug for at vide for at lave en database over de spillere som er online.
Avatar billede jaretur Nybegynder
22. november 2002 - 11:37 #1
og hvor kan jeg få fat i de oplysninger gennem internettet?
Avatar billede Spotgun Seniormester
22. november 2002 - 12:17 #2
Smæk en database sammen som indeholder bruger-informationer, lav noget login-halløj inden brugerne starter spillet, og hold styr på det hele via databasen.

Nu ved jeg ikke hvad i har af konkrete planer for valg af udviklingsplatform til spillet, men en access-database eller lignende (evt. med nogle ASP-sider) ville nok være et sted at starte.
Avatar billede darkstyler Nybegynder
22. november 2002 - 18:10 #3
Det er temmelig svært at forklare her og nu, men besøg min yndlingsside www.netcoders.dk ! Her kan du finde færdige systemer og få hjælp til hvad du skal gøre hvis du har problemer.
Andre gode sider er: www.websteps.dk , www.activedeveloper.dk og www.script.dk !

//Darkstyler
Avatar billede darkstyler Nybegynder
22. november 2002 - 18:10 #4
Det jeg lige har skrevet er ment som et svar!