Avatar billede phpgris Nybegynder
20. november 2002 - 23:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Installationsprogram finder ikke CD

Når jeg booter fra installations-CD'en til Red Hat 8.0 melder installationsprogrammet at det ikke kan finde CD'en i nogen af CD-ROM drevene selvom den tydeligvis sidder i - ellers kunne jeg jo ikke boote fra den.

Åbner jeg CD'en i Windows viser den fint CD'ens indhold og under boot fra den indlæses driverne til CD-ROM drevene (CD-RW og DVD) tilsyneladene uden problemer.

Hvordan løser jeg dette problem?

Konkrete løsningsforslag, tak, ikke kun URL's.
Avatar billede mg_network Nybegynder
21. november 2002 - 09:25 #1
Kopier cd filerne ind på en mappe i c: drevet og så boot fra C: drevet. Så kører det bedre og den skal ikke læse fra cdrommen...
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2002 - 12:49 #2
har du prøvet med boot-diskette ??
Avatar billede Soren L. Hansen Nybegynder
21. november 2002 - 12:50 #3
Har du mulighed for at fortælle den, hvor DU mener den er?
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2002 - 12:50 #4
Hvor i processen stopper den helt præcic ??
Avatar billede phpgris Nybegynder
21. november 2002 - 17:53 #5
mg_network: Booter jeg fra C: kommer jeg jo ind i Windows, ikke installationsprogrammet.
linuxkonsulent: Nej, jeg får bare en OK-dialogboks.
helgec: Efter kerne og drivere er loaded, lige efter selve installationsprogrammet er begyndt.
Avatar billede langbein Nybegynder
21. november 2002 - 19:34 #6
"ikke kan finde CD'en i nogen af CD-ROM drevene"
Har du ett eller flere cd-rom drev event cd-rom + DVD ??
Avatar billede langbein Nybegynder
21. november 2002 - 19:40 #7
Har cd-rom + dvd. Mener at det bare virker fra ett av drevene.
For å forenkle litt under istallasjonen:
Kople maskinen slik at du bare har et cd-rom drev pluss en HD på maskinen.
Lag installasjonen mens maskinen er slik.
Kople på event ekstra drev/HD til senere.
(Tror det er mulighet for at installasjonsprogrammet kan gå surr i drev, hd og cd rom hvis maskinen er satt opp på en måte som blir for komplisert.)
Avatar billede langbein Nybegynder
21. november 2002 - 19:46 #8
HD og CD-rom som master til hver sin IDE controller.
Avatar billede phpgris Nybegynder
21. november 2002 - 20:10 #9
Jeg har både et CD-RW drev og et DVD drev. Problemet er det samme ligemeget hvilket jeg booter fra.

Jeg vil helst undgå at rode med hardware så jeg afviser foreløbigt dit svar men hvis det viser sig at der ikke er andre løsninger og at dit forslag virker sørger jeg for at du får pointene.
Avatar billede phpgris Nybegynder
22. november 2002 - 10:35 #10
Problemet var en fejl i ISO'en.