Avatar billede bundgaard Nybegynder
20. november 2002 - 13:30 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Seriel console

Jeg har en gammel terminal, jeg skal ha sat til min Redhat 7.2 maskine

Hva er kommandoen? :/

har prøvet med /sbin/agetty -L 9600 ttyS1 vt100 men synes sq ikke rigtig det virker :/

Hva skal jeg gøre?

Og btw..det kører over et null-modem kabel :D
Avatar billede bundgaard Nybegynder
20. november 2002 - 14:35 #1
ok,,,,,svar mig nu
Avatar billede Noone Nybegynder
20. november 2002 - 14:40 #2
Slap af, og vent... Folk har ikke mere lyst til at svare fordi du bliver utålmodig...
Avatar billede Soren L. Hansen Nybegynder
20. november 2002 - 16:49 #3
Det skal sikkert ikke være et null-modem kabel. De er lavet til at koble to DTE'er sammen. Du skal bruge et alm. serielkabel, der er til at koble en DCE og en DTE sammen. TX og RX skal med andre ord formentlig ikke være krydset. Jeg skriver lige lidt mere om snart..
Avatar billede Soren L. Hansen Nybegynder
21. november 2002 - 10:23 #4
Nå, bedre sent end aldrig:
Den nemmeste måde at få det til at virke, når du først har fået koblet det hele rigtigt til er at tilføje en linje som denne i din /etc/inittab:
S1:23:respawn:/sbin/getty 38400 ttyS1

Så starter init den for dig.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
21. november 2002 - 10:50 #5
det VAR et null-modem kabel vi skulle bruge :| Både en terminal og en computer står som DTE jo.

det kabel vi havde fået var defekt, derudover skulle hastigheden være 9600 og vi havde glemt at skrive "init q"

men nu virker det :D
Avatar billede Soren L. Hansen Nybegynder
21. november 2002 - 12:38 #6
Klart. Min fejl. Jeg kunne bare huske at jeg engang faldt over en terminal, hvor stikket var "forkert", og der mente jeg nemlig, at jeg blev nødt til at bruge et null-modem-kabel, men du har selvfølgelig ret. Det giver jo masser af mening, hvis man forestiller sig en stor mainframe, der er tilkoblet et modem, som igen er tilkoblet et andet modem, som igen er tilkoblet en terminal. Nå, god fornøjelse med den! :-D