Avatar billede klemme Nybegynder
19. november 2002 - 09:57 Der er 1 løsning

Problemer med mit nye motherboard

Hej,
jeg har et problem med mit nye motherboard.
Jeg har lige samlet alting i et nyt kabinet, og når jeg tænder for computeren lukker den selv ned efter et par sekunder. Både kabinetkøler og CPU køler virker fint.
Mit CPU er en AMD 1600+ XP.
Nogen der ved, hvad jeg har gjort forkert?

René Klemens

PS. Jeg tror ikke, det er varme, der er problemet, med mindre cpu'en kan nå fra stuetemperatur til nedlukningstemperatur på tre sekunder vel og mærke med en roterende køler!
Avatar billede kelly_bb Nybegynder
19. november 2002 - 10:03 #1
Det kan godt være at det er pga. varme, jeg har erfaret at man godt kan vende en blæser forkert, når det gælder AMD. Ja jeg kan næsten ikke se anden grund, end at det kan være pga. varme, ellers er den overclocket, men det kan vel godt være lidt svært når man skal gøre det inde fra BIOS, så du kan vel også lige lave en reset på din BIOS mens du er ved at vende din blæser om, eller kan det næsten kun være en defekt bund, i hvert fald i mine øre.... :o)