Avatar billede xtom2 Nybegynder
11. oktober 2000 - 06:44 Der er 42 kommentarer og
4 løsninger

Asus A7V rev.1.02 (bios 1004c)

&%#¤! Argharghargh! Jeg mister snart beherskelsen! HVER gang jeg prøver at køre installationsprogrammet til 98SE/2000/ME går lortet ned. \"Kopierer filer til Windoze Installation\" - og så sker der ikke mere. I enkelte tilfælde når man frem til hardwarefinderen, og så er der SUWIN eller KRNL/USER fejl på alle hylder.

Jeg har en 45gig IBM 75GXP siddende i Promise IDE100\'erens primary og en CDROM/DVD combo placeret i IDE66\'erens secondary - som manualen kommanderer. Andet hardware i den? -tjek /spm/25233 =)

Hjæææælp! ..tekniiiiiik! denbooooj! tigerdyyyr! phylooooox! =)
Avatar billede jonasj Nybegynder
11. oktober 2000 - 07:19 #1
Har du prøvet at vente lidt med at bruge ATA100\'eren?
Jeg kan heller ikke få nogen versioner af Windows til at installere ordentligt direkte på ATA100. Men hvis man starter med at have alle drev på den almindelige IDE, installerer Windows, installerer de medfølgende Promise ATA100 drivere, og derefter flytter de(n) disk(e) over på ATA100 så virker det...
Avatar billede xtom2 Nybegynder
11. oktober 2000 - 07:25 #2
Si senõr, jeg har også prøvet at flytte harddisken over i 66\'erens primary. Det gav bare samme resultat =(
Avatar billede xtom2 Nybegynder
11. oktober 2000 - 07:26 #3
Avatar billede slashman Nybegynder
11. oktober 2000 - 10:01 #4
Jeg har samme motherboard og harddisk körenede uden problemer med Win ME. Hvad Jonasj skriver er korrekt såfremt du bruger Win 2000, men på ME kan du godt installere med harddisk på IDE100.
Jeg har CD-ROM en siddede på sit egen fladkabel til \'den normale\' IDE primär master
Avatar billede xtom2 Nybegynder
11. oktober 2000 - 12:29 #5
Jeg har prøvet at flytte begge over på IDE66: Virker nada. Begge på IDE100 virker heller ikke. HDD på IDE100 og CDROM på IDE66 funger heller ikke. Nye fejlmeddelelser jeg er rendt ind i omfatter \'Stack/Divide overflow\' og \'Invalid DPMI return from XXXX:XXXX\'..
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. oktober 2000 - 13:25 #6
lyder som et noget weird problem..jeg har osse samme motherboard med samme BIOS version og har slet ikke haft de probs du beskriver der! Kun da jeg forsøgte at installere Win ME UK gik det galt men ikke med den danske udgave..
Har du prøvet at sætte BIOS til default settings og så installere?
Avatar billede jonasj Nybegynder
11. oktober 2000 - 16:38 #7
Mainbordet _kan_ jo have en defekt... Hvis jeg havde forsøgt det du skriver vil jeg nok prøve med et andet.

Lige én ting: Har du prøvet at sætte hastigheden ned på RAM, til 100MHz altså?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
11. oktober 2000 - 22:25 #8
kimrosgaard + jonasj > yah =) .. jeg mistænker harddisken for at være lidt weird.. har nu også prøvet at få en fejl om \'Standard mode: Bad MS-DOS Extender .. Stack fault\' og så videre..
Avatar billede shishogan Nybegynder
11. oktober 2000 - 22:49 #9
På din cd-rom til bundkort ligger mappen Promise, her skal du kopiere txtsetup.oem samt undermappen w2k. Under installation af w2k skal du være hurtig og trykke på f6 når installationen skriver: tryk hvis du vil installere 3.parts sczi drivere.
løser dette ikke problemet må du kontakte forhandler for så er der noget galt m. din ata-100
;-)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. oktober 2000 - 23:02 #10
har du prøvet at skifte din ram moduler ud med andre? eller prøvet at sætte dine over i en anden maskine og se om der sker noget unormalt?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
11. oktober 2000 - 23:14 #11
shishogan: uhm.. jeg prøvede bare lige at se om W2K installationsprogrammet fremviste samme fejl, dermed ikke sagt jeg prøver at lægge det ind. Jeg vil ha 98SE installeret.

kimrosgaard: nops. jeg har ikke andre ram-kredse PC100/PC133/VC133 =)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
11. oktober 2000 - 23:15 #12
Lige nu kører både CDROM+HDD på IDE(66)\'eren. Og udover skærmkort, har jeg fjernet det meste andet.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
12. oktober 2000 - 07:07 #13
Og nu er den så flashet tilbage til 1004a og hvad har vi.. brugte det meste af natten på at prøve at få det til at virke, men nej. Så fandt jeg DiskGuide fra IBM som hjalp ganske meget, så jeg kan trille igennem en installering næsten uden problemer, men efter reboot staller det igen. Så nu vil jeg til at prøve et andet lille util fra IBM, kaldet DiskManagerGo.. meen nu kværker jeg nok snart forhandleren lidt..(!)...
Avatar billede gozar Nybegynder
12. oktober 2000 - 11:22 #14
Hvis windows går ned under installetionen, vil det første jeg ville gøre, at chekke om rammene er 100% iorden!

Er der overhovedet ikke mulighed, for at du kan låne nogne ram et sted?
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
12. oktober 2000 - 12:17 #15
Prøv at kopiere alle cab-filer ind, og installere
Win. fra HD istedet for.

Tag cd-rom fra under inst.

Måske det er en løsning via omvej.
fqthjoe
Avatar billede slashman Nybegynder
12. oktober 2000 - 13:05 #16
CAB filerne burde väre der allerede under
C:\\windows\\options\\install
Det er da forsöget värd.
Avatar billede denboj Nybegynder
12. oktober 2000 - 13:40 #17
jeg tænker på hvor meget af systemet du havde oppe at køre før fejlen kom ?

Er det kun controleren ? eller har du aldrig haft det oppe at køre ?
Avatar billede kvanque Nybegynder
12. oktober 2000 - 16:11 #18
nok en hardware fejl, tjek dine ram, skærmkort og andet
Avatar billede cstern Nybegynder
12. oktober 2000 - 16:26 #19
Prøv at chekke om CPU blæseren er OK. Gå ind i BIOS og find temperaturmåleren. Lad så maskinen køre et stykke tid og læg mærke til om temperaturen stiger og 70C. Hvis Du ikke kan se temperatur på CPUen kan du formentlig slå det til i den samme menu.
Hvis du ikke har en reading så chek når maskinen går ned ved at føle med fingrene på blæserblokken.

Hvis det er det der er problemet skal du sikkert bare smøre kølepasta mellem CPU og blæser.
Avatar billede cstern Nybegynder
12. oktober 2000 - 16:27 #20
Der skulle stå OVER 70C. For høj temperatur på CPUen forårsager program fejl af helt uforudsigelig art. (Du har vel ikke overclocket?)
Avatar billede cstern Nybegynder
12. oktober 2000 - 16:28 #21
Til slashman: C:\\windows\\options\\cabs!
Avatar billede slashman Nybegynder
12. oktober 2000 - 16:30 #22
korrekt - sorry
Avatar billede xtom2 Nybegynder
12. oktober 2000 - 19:18 #23
gozar > samme tanke her, er igang med at opdrive noget SD DIMM.
fghtjoe > Install fra HDD virker ligeså dårligt.
slashman > CABfilerne burde være der? Jeg kan sgu ikke køre installationen overhovedet.
denboj > Altsåøh.. systemet kører.. jeg kan bare ikke installere Windoze.. har prøvet alle undtagen 3.1/3.11 :)
cstern > CPU\'en ligger fra ~57 og op til ~65 grader. Og nej, jeg har ikke overclocket.. endnu.
Avatar billede cstern Nybegynder
12. oktober 2000 - 19:28 #24
Jeg tror stadig du kan have et temperaturproblem. Prøv at smøre noget kølepasta mellem chippen og blæseren - det kan faktisk gøre underværker. Prøv at lade maskinen køre en halv times tid og hold øje med temperaturen undervejs. Hvis den er stigende skal du slukke og sørge for bedre køling.
Jeg har som PC-bygger (ca 100 PC/år) set dette flere gange og som beskrevet kunne det meget vel være et kølingsproblem. Check evt at blæseren er placeret rigtigt over chippen (den kan i de fleste tilfælde vendes på to måder da kontaktpladen er asymetrisk. Desuden har Duron, hvis det er sådan en du bruger en ret lille kontaktflade.
Avatar billede cstern Nybegynder
12. oktober 2000 - 20:29 #25
se også lige tråden:

http://www.eksperten.dk/spm/28147
Avatar billede teknik Juniormester
12. oktober 2000 - 20:31 #26
Stakkels Xtom` - Sad Saad Story, om manden med SuperG PC...tro mig jeg føler med dig!!

Problemet skyldes selvfølgelig en hardware fejl på en eller anden (spritny) enhed.

Mine bud/forslag er:
1. odds 80% på at det er rammen, som flere af de andre allerede har nævnt.
2. For at minimere fejlkilder, så fjern alle enheder som kan undværes under installation.
dvs. behold kun PSU, CPU, MB, én stang RAM, CD, og evt. Diskette.
3. Dur det stadig ikke, så byt disse 5(6) ting ud efter tur.

Mindre sandsynlige Odds <5%
cstern\'s \"dårlig køling\"
Dårligt HDD kabel

Ude på overdrevet, men meget let at prøve
....Jeg har nogle gange haft held med at løse tilsvarende problemer, ved at rense kobberbanerne på RAM af med sprit, og så lige motionere dem et par gange i stikket.
Utroligt så lidt fingerfedt der skal på før en af de forbindelser bliver ustabil.

mvh :-)
Teknik
........xx best of luck!

Misc.:
SUwin error er SVJV(såvidtjegved) noget med at den er sur over at der ligger rester af en tidligere windows installation. (Går ud fra at du har formateret adskillige gange)

Avatar billede cstern Nybegynder
12. oktober 2000 - 20:43 #27
Ja SUWIN har med aborted (S)et(U)p af windows at gøre, feks hvis maskinen staller efter installationen er i gang men ikke fuldført.

Hvis det er RAMmen og der er mere end en stang skulle det jo være en simpel sag at isolere problemet - med mindre du har været så uheldig at få to dårlige...

Anyway, keep us posted.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
12. oktober 2000 - 22:01 #28
cstern > Jeg tror altså ikke det kan være et problem med temperaturen. En TB1000 kan -med en Chrome Orb- næsten ikke køles mindre end de tal jeg allerede har opgivet.

teknik m.v. > Jeg har prøvet at skifte RAM\'ene ud med ét stk 128mb PC100. Samme problemer viste sig ved installeringerne. \'Barebone\'-systemet jeg bruger til installering omfatter cpu+køler, ram, mainboard, skærmkort, floppy, harddisk og cd-rom.

Men jeg prøver da lige den 3.\'er dér, som du foreslår, teknik. Ellers er jeg næsten rimeligt sikker på det er harddisken. Forøvrigt har jeg flashet op til 1004c igen igen.

Xtom` =|
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. oktober 2000 - 22:39 #29
cstern>>ifølge manualen kan en T-bird klare op til 90 grader før den begynder at opføre sig underligt :-)
Avatar billede cstern Nybegynder
12. oktober 2000 - 22:39 #30
Nej hvis du har en chrome orb og den er monteret rigtigt med kontakttapen osv så er det nok ikke det. En CPU skulle gerne kunne køre med højere end de 65C du opgiver. Du ku\' jo teste om din harddisk teori er rigtig hvis du sætter den i en anden maskine, f.eks den du skriver dine indlæg fra (med mindre det selvfølgelig er en bærbar eller sådan) og ser om du så kan bruge den, f.eks som sekundær disk og køre en scandisk med det hele. Hvis du har et S.M.A.R.T. testprogram kan det måske sige noget. Hvad med at starte på en boot-floppy (med disken afkoblet) og se om du kan køre programmer der ligger på en floppy (husk at det som du beskriver det ovenfor først er efter nogen tid problemet opstår, så det er ikke nok bare at boote og se at det kan lade sig gøre).
Avatar billede cstern Nybegynder
12. oktober 2000 - 23:03 #31
kimrosgaard: Ja, lad os droppe temperatur-tingen indtil videre.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
12. oktober 2000 - 23:10 #32
Jeg må vel lige prøve det med harddisken.. men jeg fik da lagt Quake(1) ind og kunne uden videre spille afsted uden problemer af nogen art. Men når man prøver at installere et O/S går den kold. Hermed lidt opsamling af forskellige fejl >>

* Invalid DPMI return from XXXX:XXXX
* Stack/Divide overflow
* Standard Mode: Fault outside of MS-DOS Extender.
* Forsk. SUWIN fejl (KRNL386, USER, VGA, KEYBOARD, COMCTL31, osv osv..)
Avatar billede denboj Nybegynder
13. oktober 2000 - 00:24 #33
xtom - vigtigst af alt hold hovedet koldt :-) hvad med din gamle com ? er den allerede ude af huset ?

hvis ikke så prøv at overflyt gradvist så meget som muligt til den for at se om du kan identificere fejlen på den måde. Start med harddisken hvis den kan være der.

jeg er gået lidt i krig med de to øverste fejlmeddelelser - jeg tror at de følgende er følgevirkninger af dem. Jeg tror egentlig at det hele bunder i invalid dpmi - Den der stack divider overflow har jeg set en gang for mange år siden og den mener jeg at der kunne løses - Det lader også til det efter hvad de nedenstående siger

håber du kan bruge det til noget

Internal stack overflow System halted
Restart your computer, add or increase the STACKS command parameters in your CONFIG.SYS file, and restart your computer again. If you still get this message, return the stacks values to the default values (0,0 or 9,128 depending on your system), and restart your computer.
Invalid STACK parameters
The STACKS command in your CONFIG.SYS file contains an invalid combination of stack size and number of stacks. Correct the parameters, and restart your computer.
How to fix a Stack overflow with a dos app

OK, you\'ve got a dos app that you run recursively in a .bat file or you run a bunch of dos apps from a .bat file and you get this stack overflow error. Well here\'s a trick to deal with that.
Try renaming the *.BAT file to *.CMD and make sure it\'s run from the NT console CMD.EXE program instead of from the NT dos COMMAND.COM program.
Also make sure that DOSONLY isn\'t specified in the CONFIG.NT and that NTCMDPROMPT is specified. That should cause the dos subsystem to exit and reload between each and every execution of the .exe you run which should clear the stacks problem.
--------------------------------

her er der lidt om invalid dpmi - den sørgelige meddelelse er at det er sdrammen er deffect - desværre er den på tysk.

http://www.supportnet.de/howto_faq/11726.asp

----------------------------------

hmmmmmmmmmmmmmmmmmm... tænker

kan du ikke få testet rammen i butikken du har købt den i ? ? ? ?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. oktober 2000 - 00:56 #34
Hmm.. underligt med den tyske løsning på det med RAM\'ene.. jeg har jo testet både mine VC133 og nogle PC100.. MEN ! ->

Jeg rodede alle mine pc-ting igennem og fandt en herregammel 540Mb HDD fra Seagate. Tilsluttede den til min computer, uden 75gxp\'eren sat til, formaterede den, og installerede Win95 OSR2(.1) uden nogen problemer overhovedet.

Såeh.. der kan vel ikke herske nogen tvivl om at det er min 45gig ting der har et personlighedsproblem? =)

Xtom`
Avatar billede denboj Nybegynder
13. oktober 2000 - 01:11 #35
xtom - hvis du har mulighed for at smække 75gxp på dit (et andet) gamle mobo - så gør det - for så er du sikker - så vidt jeg har hørt er 75gxp en af de mest fejlsikre harddiske - men det udelukker selvfølgelig ikke muligheden
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. oktober 2000 - 01:43 #36
denboj, det er hermed afprøvet. GXP\'eren opførte sig meeget mystisk.. kunne godt bruge fdisk, men den ville bestemt ikke formateres.. og en enkelt fejlmeddelelse eller to..

..såeh.. nu kan man vel godt være sikker? =)
Avatar billede denboj Nybegynder
13. oktober 2000 - 01:46 #37
yepper - så er den vis sikker - så er det bare med at få den byttet
Avatar billede denboj Nybegynder
13. oktober 2000 - 02:01 #38
xtom// forøvrigt kom jeg til at tænke på - at det måske vaar en rigtig god idé at lave et lille mærke på harddisken så du er sikker på at de ikke giver dig den samme og lader som om det er en ny. Ville være surt at stå med samme fejl en gang til.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. oktober 2000 - 02:04 #39
Jeg kan klistre en lille mærkat bagpå hvor der står \'..og send mig ikke DEN her igen!\' =)
Avatar billede denboj Nybegynder
13. oktober 2000 - 02:05 #40
en skjult som kun du kender ville være bedre synes jeg
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. oktober 2000 - 02:08 #41
jaja, jeg joker bare :P
Avatar billede denboj Nybegynder
13. oktober 2000 - 02:10 #42
:-)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. oktober 2000 - 06:00 #43
A tror a vil ha mæ en GlobalWin FOP38(cfm).. den må sgu da ku køle bedre end denne her Chrome Orb.. Måske man skulle bruge en Chrome Orb som chipsetkøler? :P
Avatar billede cstern Nybegynder
13. oktober 2000 - 07:32 #44
Jeg tror jeg har en IBM HW test software et sted. Chekker og vender tilbage.
Avatar billede cstern Nybegynder
13. oktober 2000 - 09:12 #45
Mht at mærke harddisken - var det ikke nemmere bare at notere serienummeret ned ;-)
Avatar billede cstern Nybegynder
13. oktober 2000 - 13:13 #46
Du kan downloade IBM Drive Fitness Test fra:
http://www.storage.ibm.com/techsup/hddtech/welcome.htm