Avatar billede mctaurus Nybegynder
16. november 2002 - 01:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

NY CPU 8) men hvad med kølepasta ???

Jeg har netop anskaffet mig en ny cpu, JUHUU

Men jeg er enormt meget i tvivl om hvor jeg skal smøre kølepasta på, jeg har fået at vide at det skal på coren, men hvad er coren ??
Avatar billede fido82 Nybegynder
16. november 2002 - 01:15 #1
coren er kernen. Hvis det er en amd, så er det den lille mørke forhøjelse på ca 12x12 mm midt på cpuen
Denne del kaldes kernen, og er det eneste der har kontakt med køleren
Avatar billede mctaurus Nybegynder
16. november 2002 - 01:16 #2
det er da den jeg skal komme kølepasta på ikke ? og hvor meget skal der på ?
Avatar billede hub Nybegynder
16. november 2002 - 01:35 #3
"Køle-pasta Brug den medfølgende sprøjte til at placere en meget lille mængde af den medfølgende kølepasta på midten af CPU'ens kerne (på størrelse med en lille dråbe vand). Pastaen skal ikke smøres ud over CPU'ens overflade, da dette medfører risiko for forringelse af varmeledningsevnen ."

Fra Silverado kølermontering...