Avatar billede guldbrand Nybegynder
15. november 2002 - 15:26 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Fjernskrivebord - win2K og WinXP

Hej

Har et spørgsmål ang. fjernskrivebord mellem win2k og winXP pro, jeg har tre
maskiner, to med XP og en med 2k, og mellem de to XP kan jeg sagtens køre
fjernskrivebord, men ikke til fra 2000, vel nok fordi det ikke findes i
2000, eller hva' ?

Ved godt at jeg kan køre VNC, men jeg synes at fjernskrivebord er hurtigere
at arbejde med, så det ville være lækkert hvis, man kunne køre det på
win2000 også...

Håber der er nogen der kan hjælpe

Tak på forhånd.

/Guldbrand
Avatar billede lykkeb Nybegynder
15. november 2002 - 15:32 #1
Jeg er så godt som sikker på at du kan finde mulighedden i Resource Pack til Win 2000.
Avatar billede guldbrand Nybegynder
15. november 2002 - 15:37 #2
OK og den kan man finde på microsoft's hjemmeside ?

Det vil jeg ihvertfald lige prøve... vender lige tilbage når jeg ved noget...

/Guldbrand
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
15. november 2002 - 16:00 #3
jeg ved at man kan installerer fjernskrivebord på w2k, og w9x, for at kun styre en win xp, eller en terminal server, og det fungerer ligesom xp.

men jeg tror ikke at Microsoft har laver en fjerneskrivebord sså man kan styre w2k.
remote desktop connection:

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/rdclientdl.asp
Avatar billede guldbrand Nybegynder
15. november 2002 - 16:05 #5
OK, det vil jeg da lige ta' et kig på...

/Guldbrand
Avatar billede guldbrand Nybegynder
15. november 2002 - 16:29 #6
lykkeb > Jeg har ikke kunnet finde Resource Pack til 2000

rigtigmmk > Ja nu har jeg prøvet de to programmer, og det er rigtigt at jeg nu kan styre fra 2000 til XP, men jeg vil jo gerne, at jeg kan den anden vej også

/Guldbrand
Avatar billede knightmare Nybegynder
15. november 2002 - 16:31 #7
.... eller hvis man vil ofre lidt, kan Symantec PC-Anywhere anbefales.

Knightmare
Avatar billede guldbrand Nybegynder
15. november 2002 - 16:36 #8
knightmare > det vil jeg jo helst være fri for nu når MS har lavet et udemærket prog. til formålet :)
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
15. november 2002 - 17:49 #9
guldbrabd-> mon ikke Microdoft kommer snart en sådan en løsning..

det findes ikke endnu, men den kommer vel på et tidspundt.
Avatar billede guldbrand Nybegynder
15. november 2002 - 17:55 #10
(jeg vil lige vente til i morgen eller sønda med at dele point ud) men hvis der ikke sker mere, vil jeg dele 30 point til rigtigmmk, (og så tage reste selv) :)
Avatar billede guldbrand Nybegynder
16. november 2002 - 14:02 #11
Jeg har lige hørt noget om at man skal have noget der hedder 2000 terminal, eller noget i den retning, for at det virker, er der nogen der kan bekræfte det, og måske fortælle om det ?

/Guldbrand