Avatar billede andthegreat Nybegynder
15. november 2002 - 15:00 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

CD-ROM drev "fejler"

Jeg har et lille problem... det er at mit 32/12/48 Justlink drev ikke ka læse cder lige pludselig.. den står bare og blinker.. ka det være fordi det ska renses? Lidt underligt da mit 5 år gamle DVD drev ikke har haft behov for det... men skriv endelig nogle forslag :)
Avatar billede peet-49 Novice
15. november 2002 - 15:16 #1
Du skal rense drevet enten med en rense-CD, eller mekanisk hvis ikke det er nok.
Avatar billede lykkeb Nybegynder
15. november 2002 - 15:35 #2
Jeg må nok give peet49 ret, dog med den undtagelse, at hjælper det ikke prøv da at få skiftet Laseren.
eller køb et nyt drev (ca.200 - 350 Kr. På Edbpriser)
Avatar billede lykkeb Nybegynder
15. november 2002 - 15:36 #3
ups, det er jo en brænder så derfor: 500 - 750 Kr (Lidt stort spring)
Avatar billede andthegreat Nybegynder
15. november 2002 - 15:37 #4
mekanisk rens ??
Avatar billede andthegreat Nybegynder
15. november 2002 - 15:38 #5
Problemet er at den SLET ikke vil læse cderne jeg gir den... den står are og blinker... men lortet kører ik rundt da den skuber skiverne ud med det samme.. ??
Avatar billede peet-49 Novice
15. november 2002 - 15:46 #6
Mekanisk rensning foregår således. Du skiller drevet af, tager en tør vatpind, og renser lincen meget forsigtigt, kun ganske let tryk, ellers ødelægger du ophænget.
Avatar billede kelly_bb Nybegynder
15. november 2002 - 15:48 #7
Tja der er vel ikke så meget andet at gøre end at skifte den ud... Jeg ved godt at man kan rense den og gøre alt mulig ved den, men det nemmeste, og ja sikkert også billigeste ville være at skifte drevet ud.
Avatar billede andthegreat Nybegynder
15. november 2002 - 17:17 #8
kelly_bb: Det vil sige du mener at det bedre ka betale sig at skifte et drev ud som kostede 900 kr. ?? Jeg er altså ikke millionær. Desuden koster det ingenting at åbne skidtet selv og rense det.
Avatar billede peet-49 Novice
15. november 2002 - 17:52 #9
I de fleste tilfælde virker det igen efter rensning. Grunden til, at det ikke virker er, at der kommer støv og fedt på linsen, og så kan den ikke focusere mere.
Avatar billede andthegreat Nybegynder
15. november 2002 - 19:43 #10
Gidder jeg ik gøre idag... gør jeg imorgen
Avatar billede andthegreat Nybegynder
20. november 2002 - 00:21 #11
Nu spørger jeg bare... er det fordi mit drev er "brændt" af eller er det fordi den ikke ka læse den slet ikke drejer rundt?
Avatar billede peet-49 Novice
27. november 2002 - 09:18 #12
Cdèn skal spinde op, når du sætter en skive i, gør den ikke det, er drevet defekt.