Avatar billede kennethbon.dk Nybegynder
14. november 2002 - 21:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

IP-tjekker der kan udelukke ikke-danske IPer

Vi har en spille-server, der hele tiden fyldes op af udlændinge (no offense).
Vi vil gerne sikre os, at kun danskere kan komme ind - og leder derfor efter et tool, der kan tjekke spillerens IP/ISO-kode/hvad-man-nu-kan-tjekke - inden han kommer ind på serveren - så vi kan udelukke alle, der ikke prøver at joine fra Danmark.

Findes et sådan program?
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
14. november 2002 - 21:12 #1
hvad så hvis man er dansker og bor i flensborg må man så ikke benytte jeres server
Avatar billede kennethbon.dk Nybegynder
14. november 2002 - 21:15 #2
Nopes - derfor vi har brug for sådan et værktøj her :)
Hvis man så endda kan tilføje specielle hosts, der gerne må kunne fra udlandet ville det jo være rigtig smart.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
14. november 2002 - 22:12 #3
det er lidt svært at lave men kan lade sig gøre - hvis man skal se tour de france på tv2 online så skal man fx. have en dansk ip..

dette gir et problem på de firmaer kolegier der kører højhastigheds internet via. udlanske backbones - så du vil udelukke mange som fx. bor i danmark.

kan du ik istedet gøre så de brugere der har en dårlig ping ryger af - da det som regel er dem fra udlandet?
Avatar billede kennethbon.dk Nybegynder
14. november 2002 - 22:15 #4
Jo vi har et program nu - Kontrol - der gør det. Men det er lidt ustabilt - og så er det træls at folk farer ud og ind som det er tilfældet pt.
Men alternativet er at sætte password på server jo.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
14. november 2002 - 23:14 #5
hvis du kører linux/unix kan du med whois afgøre, om der er tale om en dansk ip.

et whois på ip-adressen 212.112.128.30 (jubii.dk) giver blandt andet følgende resultat:
<snip>
netname:      JUBII-1
descr:        Jubii A/S
descr:        Rahbeks alle 11, 2nd floor
descr:        DK-1749 Copenhagen V.
descr:        Denmark
country:      DK
</snip>

her er det primært "contry", der er værd at bemærke. Skriv et script, der kan fixe denne værdi ud... det skulle være overkommeligt i fx perl
Avatar billede kennethbon.dk Nybegynder
15. november 2002 - 08:29 #6
Jep - men vi kører 'desværre' Win2000 - ellers et godt forslag.
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. november 2002 - 09:24 #7
Det er vel "bare" et spørgsmål om at opsætte en firewall og så lave ip regler på denne hvor alle ip stoppes, undtagen de danske
Avatar billede kennethbon.dk Nybegynder
15. november 2002 - 09:30 #8
Jeah - men hvordan opsætter du det ? Jeg har ikke en komplet liste over danske IP-adresser :)
Avatar billede thomasledet Nybegynder
26. november 2002 - 21:05 #9
nej, en sådan liste er efterhånden ret omfattende... :/
Avatar billede thomasledet Nybegynder
26. november 2002 - 22:10 #10
perl kan forøvrigt sagtens køre på win2k... men spørgsmålet er snarere, hvordan man får den til at arbejde sammen med en eventuel firewall eller bare spil-daemonen...
Avatar billede jnhansen Nybegynder
29. december 2002 - 22:23 #11
Ripe har info: http://www.ripe.net/ripencc/mem-services/general/allocs4.html
Søg efter alt under "dk.".

Dog kan der være en chance for at IP adresserne er brugt i nogle udlandske net (virksomheder kan jo ha' lavet egne net rundt omkring).