Avatar billede larsnor Nybegynder
14. november 2002 - 12:39 Der er 7 kommentarer og
6 løsninger

Slette harddisk

Jeg har installeret både Win 98 og Linux Redhat og vil gerne have slettet harddisken fuldstændig + partioner, men jeg kan ikke slette Linux!???
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. november 2002 - 12:43 #1
Du kan gøre dette med Partion Magic og jeg tror også du kan gøre det med linux bootdisks
Avatar billede jensendk Nybegynder
14. november 2002 - 12:43 #2
www.storage.ibm.com har værktøjer til deres diske..
Avatar billede jimse Nybegynder
14. november 2002 - 12:45 #3
Ellers bruger du fdisk (win98 opstartsdiskette)til at slette alle partitioner. Også "ikke dos partitioner".
Avatar billede larsnor Nybegynder
14. november 2002 - 12:50 #4
Hvor finder jeg "Partion magic"???

Hvilke programmer skal jeg bruge fra www.storage.ibm.com???

Jeg har haft problemer med at slette "ikke dos partioner" med win98 startdisk, den kan ikke finde dem!???
Avatar billede jensendk Nybegynder
14. november 2002 - 12:53 #5
Læs hvad beskrivelsen på de forskellige kan..

http://service.boulder.ibm.com/storage/hddtech/DFT32V320.EXE
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
14. november 2002 - 12:56 #6
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. november 2002 - 13:05 #7
prøv http://www.partition-manager.com/ jeg mener godt at den kan klare det i Trye versionen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. november 2002 - 13:07 #8
der står i hvertfald:

You can create, format, delete, hide/unhide, mount/unmount, view sectors (read/write access to any sector). Other functions (convert, resize, any operations with active partitions) aren't working in demo version. Demo version includes only Windows part without DOS one and without NT Startup service.

selvom det er en demo version.
Avatar billede gudmundp Praktikant
14. november 2002 - 13:11 #9
Der er en anden måde hvis du starter en linux installation op vil du på et tidspunkt skulle lave nogle partioner til linux men i stedet kan du slette partionerne husk at gem og du har en helt ny ren harddisk uden partioner så skal du køre fdisk
Avatar billede larsnor Nybegynder
14. november 2002 - 16:20 #10
Jeg takker!!!
Avatar billede gudmundp Praktikant
14. november 2002 - 16:28 #11
Takker for point
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. november 2002 - 17:25 #12
takker ligeledes..
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. november 2002 - 18:02 #13
Mig ozze