Avatar billede connie Nybegynder
14. november 2002 - 01:43 Der er 32 kommentarer og
2 løsninger

Kazaa

En af mine bekendte fik et brev fra Antipiratgruppen for et par dage siden, om at betale et 5 cifret beløb pga. musik hentet via kazaa. Der var ingen besøg eller telefonopkald fra dem, bare et brev som siger at så og så meget er hentet fra kazaa og man kan indgå forlig ved at betale nævnte beløb og dermed undgå en retssag. Det har jeg sgu aldrig hørt om før nu, men gudskelov bruger jeg ikke selv kazaa. Har andre hørt om lignende?
Avatar billede milo Nybegynder
14. november 2002 - 02:26 #1
skræmmende...drop de der p2p progs, alt for meget debat omkring dem...
Avatar billede tentakkel Nybegynder
14. november 2002 - 02:27 #2
nope. Lad dem bevise det. Det kan være svært. er de sikre på at det var HAM der gjore det? - hvor meget har de egenligt beviser for? holder det i retten?
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2002 - 02:33 #3
Gå til en advokat!
1. juridisk skal de have brudt ind på hans computer for, at se hvad han har af ulovligt matriale. Overtrædelse af ejendomsretten!
2. De kan selv have lagt matriale ud som han har hentet. I så fald vil jeg betragte det som, at de selv har opfordret til kriminalitet!
3. En eller anden har angivet ham!? Meget meget tynd sag alligevel... HUSK: han er uskyldig indtil andet er bevist!
Avatar billede souledout Nybegynder
14. november 2002 - 02:41 #4
Avatar billede souledout Nybegynder
14. november 2002 - 02:42 #5
Gad vide om det er hold i det der står... de må jo have en eller anden aftale med kazaa, hvis de skal kunne bevise det!
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2002 - 02:45 #6
Der er sikkert noget om snakken... men jeg vil gerne se dem vinde en retsag!
Avatar billede souledout Nybegynder
14. november 2002 - 02:48 #7
Jeg er snart ved at have svært ved at skelne Antipiratgruppen fra "foreninger" som Hells Angels og Banditos - i hvert fald når man ser på deres fremgangsmetoder...
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2002 - 02:53 #8
Ja... lige bortset fra at HA og Bandidos kradser deres penge ind på en anden måde! Men hvordan fanden ved man lige at en fil som hedder whatever.mp3, faktisk er en mp3 fil... og at den virkelig indeholder "whatever" og ikke bare er en samling af fra klip fra popstars?
Avatar billede fido82 Nybegynder
14. november 2002 - 12:17 #9
Hvor meget har han da hentet ned ? Har kun hørt om at folk fra edonkey var blevet taget
Avatar billede olst Nybegynder
14. november 2002 - 13:18 #10
Jeg arbejder på TV 2 | Nyhedernes web-redaktion. Jeg har lige talt med redaktionschefen på 19-udsendelsen. Han vil gerne køre sagen, som han finder prinpiciel og interessant for offentligheden.

Gider I sende en mail, så vi kan komme i kontakt med jer. I skal ikke stå frem i offentligheden, hvis I ikke vil, men vi er nødt til som minimum at få en kopi af Antipiratgruppens brev, før vi kan foreholde dem deres metoder.

Bedste hilsner

[MailTo:olst@tv2.dk] eller [MailTo:shan@tv2.dk]
Avatar billede dmcn Praktikant
14. november 2002 - 13:21 #11
olst : Hvis I beslutter jer for at gå videre med sagen, så skriv lige hvornår I har i sinde at sende det - skal da vist i gang med videoen. ;)
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2002 - 17:43 #12
Jeps det kunne værer interessant at hører lidt mere om
.....lytter med
Avatar billede martinhk Nybegynder
15. november 2002 - 23:09 #13
lytter med...
Avatar billede ztyxx Nybegynder
15. november 2002 - 23:12 #14
vil da også lytte med
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
16. november 2002 - 15:51 #15
lytter også med
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2002 - 15:56 #16
lytter med.....
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2002 - 16:02 #17
lytter
Avatar billede souledout Nybegynder
16. november 2002 - 16:03 #18
I kan bare trykke udfør uden at skrive noget hvis i vil "lytte med"... så bliver vi andre heller ikke oversvømmet i mails :)
Avatar billede geforce3 Praktikant
16. november 2002 - 16:03 #19
lytter med, er det ikke for meget at alle skal skrive "lytter med"?
Avatar billede topaz Nybegynder
21. november 2002 - 22:31 #20
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
21. november 2002 - 22:48 #21
Er der sket noget videre i sagen?
Avatar billede scoredyr Nybegynder
22. november 2002 - 11:07 #22
Jeg håber de selv får fingrene i saksen. Og piller fingrene fra vores privatliv..... Jeg håber at vi alle kan stå sammen og prøve at se hvad de ville gøre hvis vi så APG efter i sømmene, hvad de har i deres log filer..... de må jo hente noget fra folks maskiner siden de er så kåde at true folk...og hvis de gør det og henter evt. en zip fil med navnet harry_******.avi og den indeholder ferie film fra sommeren, så er det jo en film der er kopibeskyttet i mit firma.......
Avatar billede bindestreg Nybegynder
22. november 2002 - 11:17 #23
Selv om man har advokat på sagen, så vil APG ikke udlever beviser for at man har gjort noget ulovligt.. Sådan har de kørt det siden det startede i Ejbjerg til Connect
Avatar billede bindestreg Nybegynder
22. november 2002 - 11:18 #24
hov.. der skulle stå Esbjerg :)
Avatar billede staz Nybegynder
22. november 2002 - 11:23 #25
Folkens... hvis i vil "lytte med", så blot klik på udfør, uden og skriv noget i kommentar boxen. Så får i en mail, når der er indlæg her :o)
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. november 2002 - 11:33 #26
scoredyr >> det kraever ikke runteknologi at aflaese log entries og identificere hvilke data der ryger hvorhen, uden at det direkte er hacking ind paa dine filer.

Synes egentlig det er meget morsomt med den antipati mod APG; hvis man laver noget der er aabenlyst forbudt og bliver snuppet maa man da acceptere konsekvensen af sine handlinger. Der er ingen der ved deres fulde fem ikke er klar over, at det er ulovligt at hente nyeste musik og videoer fra nettet - ligegyldigt hvor presset ens oekonomi er eller hvor ung og naiv man maate vaere.

Er man saa "dum" man saa aabenlyst udveksler musik saa APG faar faerten af sig, har man ogsaa fortjent den boede man faar.
Avatar billede staz Nybegynder
22. november 2002 - 11:38 #27
I kan evt. også læse denne: http://www.eksperten.dk/spm/286315?Esession=302755d7b95407e15feca1edfe2351f5

Btw: ljweb, har de ikke et keyboard med æ,ø og å derover i japan ;o)
Avatar billede double-g Juniormester
22. november 2002 - 16:33 #28
lj >> Det handler nu mest om APGs metoder.
Hvis bare de kan få fingre i nogle af de slemme slemme P2P'ere, så ser det ud til at de ikke mener at de behøver bekymre sig om hvorvidt de selv overtræder dansk lovgivning.
Og når nogen på den måde åbenlyst benytter sig af dummebøder på rigtig rocker máner, så kan det ikke undgåes at der opstår en vis antipati.
Avatar billede junkerjuks Nybegynder
25. november 2002 - 14:25 #29
Er der én som ved, om det er farligt, hvis man bruger emule eller overnet? Det er jo i princippet det samme som eDonkey, men alligevel ikke det samme.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
25. november 2002 - 14:52 #30
Det er kun farligt at bruge KaZaA, så længe APG overvåger brugen af programmet - det samme gælder alle andre P2P-programmer!

Hvis APG vælger at kaste sig over OverNet, vil det naturligvis være risikabelt at bruge det også...
Avatar billede olst Nybegynder
29. november 2002 - 19:44 #31
Hej igen.

Jeg lovede at briefe gruppen, hvis TV/2 Nyhederne tog sagen op. Den lange responstid skyldes flere ting. Dels er der tale om ubetrådte juridiske stier i den forstand at der ikke foreligger domme i lignende sager. Dels har forskellige reportere været ind over. Og sammenfattende ser det ud til at APG's advokater har gjort et godt hjemmearbejde.

Men nu vil Forbrugerrådet have Datatilsynet på banen, og det har medført omtale i et par aviser, og noget tyder på at TV 2/Nyhederne sætter en reporter på sagen her i weekenden. Nærmere kan jeg ikke komme det i dag.

Jeg kender ikke reklamekodekset her på sitet, men jeg vover at henvise til en omtale af sagen, som jeg har skrevet på Nyhedernes hjemmeside. Men det er selvfølgelig ikke så slagkraftigt som på tv.

Bedste hilsner
Avatar billede sexpac Nybegynder
28. november 2003 - 04:56 #32
lytter med.....
Avatar billede Chewie Novice
28. november 2003 - 17:00 #33
det er fra 2003 så der sker nok ikke mere her
Avatar billede Chewie Novice
28. november 2003 - 17:00 #34
2002 sorry