Avatar billede theill Nybegynder
14. november 2002 - 00:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

POST data fra form i en iframe

Jeg har brug for at kunne loade et dokument i en iframe. Denne iframe skal brugeren ikke kunne se, saa jeg gemmer den i en div (<div style='display: none'><iframe name=myiframe src='http://www.externalserver.com/somedocument.html'></dev>).

Jeg har nu brug for at smide nogle tekster ind i den form der ligger paa en ekstern server og POST'e siden (for herefter at faa en anden side tilbage i min iframe).

Desvaerre har jeg ikke mulighed for at faa fat i en form paa en side der ligger paa en ekstern server. Det ser i hvert fald ikke umiddelbart saadan ud (faar en 'Access denied' fra IE og en 'no property defined' fra MZ).

Er der noget der ved, om jeg kan lave et workaround? Jeg har brug for at loade en side der altid ligger paa den eksterne site .. jeg kan ikke faa denne side lokalt placeret. Derefter skal jeg indsaette data paa siden .. og post'e den. Er det overhovedet paa nogen maade muligt? Jeg har mulighed for at koere siden dynamisk (via PHP) hvis det vil hjaelpe.

Alle forslag er velkomne.
Avatar billede theill Nybegynder
14. november 2002 - 00:35 #1
Der skulle selvfoelgelig saa "</div>" og ikke "</dev>" i det ovenstaaende.
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2002 - 19:24 #2
Er du sikker på, du ikke bare kan give iframen et navn og sætte target i formen (?):

<form action="http://www.denandenside.dk/side.php" method="get" target="iframeNavn">

get virker nok i dette tilfælde bedre end post, medmindre query-strengen kommer til at fylde mere end 256 karakterer (eller dér omkring).
Avatar billede theill Nybegynder
14. november 2002 - 22:38 #3
Det er ikke saa meget det at loade en page i en iframe jeg er ude efter .. det er at faa access til den via vbscript, jscript eller javascript. Hmm; det kan egentlig godt vaere denne post saa er lidt malplaceret ;)

Men - det er en 'access denied' jeg faar naar jeg proever fx:

  document.myiframe.document.forms[0].afield.value = '123';
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2002 - 14:04 #4
Nårh, det opfattede jeg ikke lige!
Men det kan ikke på nogen måde lade sig gøre. JavaScript's sikkerhedsregler forbyder sådan en kontakt på tværs af domæner.
Avatar billede theill Nybegynder
05. december 2002 - 02:22 #5
ok -- drop et svar og du faar point ..
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2002 - 13:49 #6
Nej tak, du beholder dem bare.
Avatar billede theill Nybegynder
05. december 2002 - 14:05 #7
Finno :)