Avatar billede dimmu Nybegynder
13. november 2002 - 23:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hjælp ønskes tak.

dav...
Jeg er temlig rød hvad angår php, bare lige så i ved det.

Mit problem ligger i, at jeg er ved at lave en score tabel, hvor man selvfølgelig skal kune indtaste og ændre mål, plads, holdnavn m.m.
Jeg har problemmer med er at lave en "select"-box med de hold der allerede er tastet ind, således at når man har valgt hold, dukker tallene frem i nogle forms

Kildekode ...............

<?
include "universal/connect.php";
?>
<html>

<head>
<title>TEST</title>
</head>

<body bgcolor="#ffffff">

<?
mysql_query("update test SET s_plads = '$s_plads', s_imaal = '$s_imaal', s_umaal = '$s_umaal', s_vundet = '$s_vundet', s_lige = '$s_lige', s_tabt = '$s_tabt', s_antalkamp = '$s_antalkamp', s_hold = '$s_hold', s_plads = '$s_plads' where s_hold = '$s_hold'")or die(mysql_error());
?>

<FORM METHOD="POST" ACTION="<?echo"$PHP_SELF?"?>">
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="2" width="122">
<tr>
<td></td>
<td><select name="s_hold" size="1">
<option value="one">Hold 1</option>
<option value="two">Hold 2</option>
<option value="three">Hold 3</option> </select></td>
</tr>
<tr>
<td>Hold</td>
<td><input type="text" name="s_hold" size="24" value='<?echo"$s_hold";?>'></td>
</tr>
<tr>
<td>Plads</td>
<td><input type="text" name="s_plads" size="24" readonly value='<?echo"$s_plads";?>'></td>
</tr>
<tr>
<td>+ m&aring;l</td>
<td><input type="text" name="s_imaal" size="24" value='<?echo"$s_imaal";?>'></td>
</tr>
<tr>
<td>- m&aring;l</td>
<td><input type="text" name='s_umaal' size="24" value='<?echo"$s_umaal";?>'></td>
</tr>
<tr>
<td>Vundet</td>
<td><input type="text" name='s_vundet' size="24" value='<?echo"$s_vundet";?>'></td>
</tr>
<tr>
<td>Tabt</td>
<td><input type="text" name='s_tabt' size="24" value='<?echo"$s_tabt";?>'></td>
</tr>
<tr>
<td>Uafgjort</td>
<td><input type="text" name='s_lige' size="24" value='<?echo"$s_lige";?>'></td>
</tr>
<tr>
<td>spillet kampe</td>
<td><input type="text" name="s_antalkamp" size="24" readonly value="<?echo"$s_antalkamp";?>"></td>
</tr>
<tr>
<td></td>
<td><input type="submit" name="update" value="Update"></td>
</tr>
</table>
</form>
</body>

</html>
Avatar billede supermand69 Nybegynder
14. november 2002 - 01:25 #1
<?
include "universal/connect.php";
?>
<html>

<head>
<title>TEST</title>
</head>

<body bgcolor="#ffffff">

<?
if($_POST[update]) mysql_query("UPDATE test SET s_plads='$s_plads',
                        s_imaal='$s_imaal',
                        s_umaal='$s_umaal',
                        s_vundet='$s_vundet',
                        s_lige='$s_lige',
                        s_tabt='$s_tabt',
                        s_antalkamp='$s_antalkamp',
                        s_hold='$s_hold',
                        s_plads='$s_plads' WHERE s_hold='$s_hold'");
?>

<FORM METHOD="POST" ACTION="<?echo"$PHP_SELF?"?>">
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="2" width="122">
<tr>
<td></td>
<td><select name="s_hold" size="1">
<?
$get = mysql_query("SELECT s_hold FROM test");
while($row = mysql_fetch_array($get))
{
    echo '<option value="one">'.$row[s_hold].'</option>';
}
?>
</select></td>
</tr>
<tr>
<td>Hold</td>
<td><input type="text" name="s_hold" size="24" value='<?echo"$s_hold";?>'></td>
</tr>
<tr>
<td>Plads</td>
<td><input type="text" name="s_plads" size="24" readonly value='<?echo"$s_plads";?>'></td>
</tr>
<tr>
<td>+ m&aring;l</td>
<td><input type="text" name="s_imaal" size="24" value='<?echo"$s_imaal";?>'></td>
</tr>
<tr>
<td>- m&aring;l</td>
<td><input type="text" name='s_umaal' size="24" value='<?echo"$s_umaal";?>'></td>
</tr>
<tr>
<td>Vundet</td>
<td><input type="text" name='s_vundet' size="24" value='<?echo"$s_vundet";?>'></td>
</tr>
<tr>
<td>Tabt</td>
<td><input type="text" name='s_tabt' size="24" value='<?echo"$s_tabt";?>'></td>
</tr>
<tr>
<td>Uafgjort</td>
<td><input type="text" name='s_lige' size="24" value='<?echo"$s_lige";?>'></td>
</tr>
<tr>
<td>spillet kampe</td>
<td><input type="text" name="s_antalkamp" size="24" readonly value="<?echo"$s_antalkamp";?>"></td>
</tr>
<tr>
<td></td>
<td><input type="submit" name="update" value="Update"></td>
</tr>
</table>
</form>
</body>

</html>
Avatar billede morpheus Nybegynder
14. november 2002 - 11:06 #2
supermand69 >
Kig lige på den her kode, og sig du ikke glemmer noget?

<?
$get = mysql_query("SELECT s_hold FROM test");
while($row = mysql_fetch_array($get))
{
    echo '<option value="one">'.$row[s_hold].'</option>';
}
?>
------------------------------------------------------------------
Jeg mener den bør se sådan ud, hvis han altså har husket at lave et auto_increment ID felt...

<?
$get = mysql_query("SELECT s_hold FROM test");
while($row = mysql_fetch_array($get))
{
    echo "<option value="\" . $row['ID'] . "\">" . $row['s_hold'] . "</option>";
}
?>
Avatar billede supermand69 Nybegynder
14. november 2002 - 13:12 #3
Det bliver det samme når du priter det ud... 100%

det er bare knap så forvirrende at bruge "" hvis der næsten kun er plain text
Avatar billede supermand69 Nybegynder
14. november 2002 - 13:14 #4
der er ingen grund til at bruge "" hvis der alligevel ikke er noget der skal eksekveret af PHP

så skal du bare til at escape alle " med \"
Avatar billede dimmu Nybegynder
14. november 2002 - 14:55 #5
Det virker ,lidt, de oprettede hold kommer op i selectboxen men den opdatere ikke efter den man vælger, men det virker hvis du skriver holdnavnet.
Den måtte egentlig også gerne hente de dataer ind i formen som allerede ligger(mål, point m.m.)når man havde valgt holdet(evt. med en lille "hent info" knap)
Avatar billede supermand69 Nybegynder
14. november 2002 - 15:13 #6
Har du sat register globals til ON i php.ini??

<?
include "universal/connect.php";
?>
<html>

<head>
<title>TEST</title>
</head>

<body bgcolor="#ffffff">

<?
if($_POST[update]) mysql_query("UPDATE test SET s_plads='$_POST[s_plads]',
                        s_imaal='$_POST[s_imaal]',
                        s_umaal='$_POST[s_umaal]',
                        s_vundet='$_POST[s_vundet]',
                        s_lige='$_POST[s_lige]',
                        s_tabt='$_POST[s_tabt]',
                        s_antalkamp='$_POST[s_antalkamp]',
                        s_hold='$_POST[s_hold]',
                        s_plads='$_POST[s_plads]' WHERE s_hold='$_POST[id]'");
?>

<FORM METHOD="POST" ACTION="<? echo basename($_SERVER[PHP_SELF]); ?>">
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="2" width="122">
<tr>
<td></td>
<td><select name="s_hold" size="1">
<?
$get = mysql_query("SELECT s_hold FROM test");
while($row = mysql_fetch_array($get))
{
    echo '<option value="'.$row[id].'">'.$row[s_hold].'</option>';
}
?>
</select></td>
</tr>
<tr>
<td>Hold</td>
<td><input type="text" name="s_hold" size="24" value="<? echo $s_hold; ?>"></td>
</tr>
<tr>
<td>Plads</td>
<td><input type="text" name="s_plads" size="24" readonly value="<? echo $s_plads; ?>"></td>
</tr>
<tr>
<td>+ m&aring;l</td>
<td><input type="text" name="s_imaal" size="24" value="<? echo $s_imaal; ?>"></td>
</tr>
<tr>
<td>- m&aring;l</td>
<td><input type="text" name="s_umaal" size="24" value="<? echo $s_umaal; ?>"></td>
</tr>
<tr>
<td>Vundet</td>
<td><input type="text" name="s_vundet" size="24" value="<? echo $s_vundet; ?>"></td>
</tr>
<tr>
<td>Tabt</td>
<td><input type="text" name="s_tabt" size="24" value="<? echo $s_tabt; ?>"></td>
</tr>
<tr>
<td>Uafgjort</td>
<td><input type="text" name="s_lige" size="24" value="<? echo $s_lige; ?>"></td>
</tr>
<tr>
<td>spillet kampe</td>
<td><input type="text" name="s_antalkamp" size="24" readonly value="<? echo $s_antalkamp; ?>"></td>
</tr>
<tr>
<td></td>
<td><input type="submit" name="update" value="Update"></td>
</tr>
</table>
</form>
</body>

</html>
Avatar billede supermand69 Nybegynder
14. november 2002 - 15:19 #7
jeg kan da godt sige dig hvorfor den ikke virker...

du har 2 inputs der hedder "s_hold"
Avatar billede dimmu Nybegynder
14. november 2002 - 15:34 #8
Det der med globals det ved jeg ikke noget om jeg bruger web10.dk´s hotel

Jeg har prøvet at fjerne den ene input men den retter i kun i "holdnavn hvor jeg ikke har skrevet noget ind" d.v.s tom i s_hold
Avatar billede supermand69 Nybegynder
14. november 2002 - 16:41 #9
det her skulle meget gerne virke

<?
include 'universal/connect.php';
?>
<html>

<head>
<title>TEST</title>
</head>

<body bgcolor="#ffffff">

<?
if($_POST[update]) mysql_query("UPDATE test SET WHERE id='$_POST[id]'
            s_plads='$_POST[s_plads]',
                        s_imaal='$_POST[s_imaal]',
                        s_umaal='$_POST[s_umaal]',
                        s_vundet='$_POST[s_vundet]',
                        s_lige='$_POST[s_lige]',
                        s_tabt='$_POST[s_tabt]',
                        s_antalkamp='$_POST[s_antalkamp]',
                        s_hold='$_POST[s_hold]',
                        s_plads='$_POST[s_plads]'
                        ");
?>

<form method="post" action="<? echo basename($_SERVER[PHP_SELF]); ?>">
<table>
  <tr>
    <td></td>
    <td><select name="id" size="1">
<?
$get = mysql_query("SELECT s_hold FROM test");
while($row = mysql_fetch_array($get))
{
    echo '<option value="'.$row[id].'">'.$row[s_hold].'</option>';
}
?>
    </select></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Hold</td>
    <td><input type="text" name="s_hold" size="24" value="<? echo $s_hold; ?>"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Plads</td>
    <td><input type="text" name="s_plads" size="24" readonly value="<? echo $s_plads; ?>"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>+ m&aring;l</td>
    <td><input type="text" name="s_imaal" size="24" value="<? echo $s_imaal; ?>"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>- m&aring;l</td>
    <td><input type="text" name="s_umaal" size="24" value="<? echo $s_umaal; ?>"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Vundet</td>
    <td><input type="text" name="s_vundet" size="24" value="<? echo $s_vundet; ?>"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Tabt</td>
    <td><input type="text" name="s_tabt" size="24" value="<? echo $s_tabt; ?>"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Uafgjort</td>
    <td><input type="text" name="s_lige" size="24" value="<? echo $s_lige; ?>"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>spillet kampe</td>
    <td><input type="text" name="s_antalkamp" size="24" readonly value="<? echo $s_antalkamp; ?>"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td></td>
    <td><input type="submit" name="update" value="Update"></td>
  </tr>
</table>
</form>
</body>

</html>
Avatar billede dimmu Nybegynder
15. november 2002 - 00:17 #10
hmmm det virkede ikke    nu kan den slet ikke opdatere
Avatar billede supermand69 Nybegynder
16. november 2002 - 17:15 #11
Jamen hvad er det at det helt præcist ikke gør??
Avatar billede dimmu Nybegynder
19. november 2002 - 19:16 #12
den sidste virkede slet ikke,,,,, der skette ikke en disse når man trykkede Update
Avatar billede dimmu Nybegynder
19. november 2002 - 19:38 #13
det ligger på http://asserdk.h4f.dk/dimmu/admin.php hvis det hjælper lidt
(Yep jeg ved godt det ser ud af hel**** til, men det kommer en dag....)