Avatar billede peterbusk Nybegynder
10. oktober 2000 - 08:50 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Automatisk generet svar i Outlook 2000 ?

Hej,
hvordan får jeg Outlook 2000 til automatisk at generere et svar når man modtager en e-mail på en bestemt e-mail adresse.

Eks.
---------------------------------------------
Dette er en automatisk generet e-mail.

Vi takker for Deres henvendelse, og vil snarest behandle Deres e-mail.

Med venlig hilsen
Bl.a. Bl.a.
---------------------------------------------

Skal dette sættes op i Outlook eller Exchange, og hvordan ?

PS. Det skal også virke selvom der ikke er logget en person på den pågældende konto.

Med venlig hilsen
Peter
Avatar billede leho Nybegynder
10. oktober 2000 - 08:57 #1
Du kan ikke lade Outlooke sende autosvar, da dette kun sker når dette program modtager mail, og altså derfor altid skal være kørende.

Du skal derimod gøre dette i din konto hos din leverandør. Her finder der, i de fleste tilfælde, mulighed for dette, ligesom der også er mulighed for at forwarde mail til andre, evt. din mobiltlf.
Avatar billede peterbusk Nybegynder
10. oktober 2000 - 09:01 #2
Jeg kan oplyse at vi selv har Exchange Serveren til at stå i kælderen.

MVH
Peter
Avatar billede leho Nybegynder
10. oktober 2000 - 09:05 #3
Okay, det var så en anden sag.
Den kan jeg ikke lige klare, men umidelbart skulle disse to ting jo kunne spille sammen.
Avatar billede powell Nybegynder
10. oktober 2000 - 09:12 #4
Automatisk besvare indkommende meddelelser, når jeg ikke er til stede

Denne funktion er kun tilgængelig med Microsoft Exchange-serveren.

1    Klik i menuen Funktioner på Ikke til stede-assistent.
2    Klik på Jeg er ikke til stede i øjeblikket.
3    Skriv den meddelelse, du vil sende til andre, mens du ikke er til stede, i boksen Automatisk svar med følgende tekst kun en gang til hver afsender.
Avatar billede nathan Nybegynder
10. oktober 2000 - 10:18 #5
Man kan godt sende autosvar fra outlook express! Men Jeg ved det ikke vi snakke om sammeprogram!!!
Avatar billede brian Nybegynder
10. oktober 2000 - 10:26 #6
I outlook laver du en mailskabelon du vil bruge til dit autosvar.

Vælg guiden regler fra menuen funktioner og indstil følgende :

Opret ny regel
Vælg - undersøg meddelelser når de ankommer
Vælg - hvis den er modtaget via kontoen specificeret
Tryk på specificeret og vælg den konto der skal sende et autosvar
Vælg - svar med en bestemt skabelon
Tryk på en bestemt skabelon og henvis til den skabelon du oprettede til at starte med
Vælg - evt. undtagelser (ikke nødvendigt)
Angiv et navn til den nye regel

Test at det virker ved at sende en mail, men det gør det.

Brian
Avatar billede brian Nybegynder
10. oktober 2000 - 10:27 #7
Hmm, det var selvfølgelig et svar
Avatar billede peterbusk Nybegynder
10. oktober 2000 - 12:08 #8
Hej Brian,
som jeg skrev skulle det virke selv om Outlook ikke var startet op med den pågældende konto. Så vidt jeg kan se vil det du skriver kun virke sådan.

Er det ikke rigtigt?

MVH
Peter
Avatar billede brian Nybegynder
10. oktober 2000 - 12:41 #9
Jo, men hvorfor vil du ikke have at Outlook skal være startet ?? Den kan vel bare køre på din server ???

Hvis du vil generere et automatisk svar skal du have en konto hos en udbyder eller sætte din maskine op til det. Dette kræver dog at du som minimum kører NT/2000 Server.
Avatar billede postmosen Nybegynder
20. oktober 2000 - 22:39 #10
Uanset clíenten skal dette sættes på på Exchange server. Dette gøres under IMS, General og under punktet Advanced. Som standard er \"Auto reply to internet\" slået fra.\"
2 andre nyttige funktioner kan også styres herfra

PS: og clienten skal ikke være åben. Behandlingen sker på exchange
Avatar billede peterbusk Nybegynder
09. november 2000 - 08:40 #11
Hej postmosen,

når jeg slår \"Auto reply to internet\" til, gælder det alle der er oprettet på Exchance Serveren. Det kan være ok, men hvor kan jeg skrive den tekst der skal sendes for én bestemt bruger ?
Avatar billede postmosen Nybegynder
09. november 2000 - 14:25 #12
Dette gælder alle i sitet og en beslutning om man vil have det.
Den tekst der skal skrives gøres på selve clienten (brugeren gør det selv) eller via WEB-access

Håber mit svar er fyldestgørende!!
Avatar billede peterbusk Nybegynder
21. november 2000 - 10:00 #13
Hej,
vil det sige, at hvis der er oprettet 80 personer på Exchange Serveren, så vil den samme besked (Auto-reply) blive sendt, uanset hvem af de 80 man sender en e-mail til ?
Avatar billede postmosen Nybegynder
21. november 2000 - 19:13 #14
Nej. Det er selvfølgelig individuelt.

Så en evt. politik om hvad der må skrives, skal I måske tage hensyn til!
Avatar billede peterbusk Nybegynder
22. november 2000 - 10:01 #15
Hej Postmosen,
tak for hjælpen, jeg har ikkke afprøvet det endnu, men det virker som om du ved noget om det.

Jeg har dog et sidste spørgsmål, når jeg så slår \"Auto reply to internet\" til på serveren, under hvilken menu på klienterne skal de enkelte brugere så skrive deres besked ?
Avatar billede postmosen Nybegynder
22. november 2000 - 11:11 #16
Hej igen!

Vælg Funktioner og derefter \"Ikke tilstede ass.\"
Der kan også def. bestemte regler dvs. svare en bestemt person(er).
og så den generelle \" Jeg har modtaget din mail bla.)
Skriv igen hvis der er problemer el. mail mig og jeg kan kontakte dig mail/pr. tlf.
Avatar billede peterbusk Nybegynder
23. november 2000 - 15:58 #17
Hej,

jeg har tidligere benyttet \"Ikke tilstede ass.\", uden at \"Auto reply to internet\" var slået til.
Problemet er at der på den besked der sendes tilbage til afsender vil stå \"Ikke tilstede: + Subject\". Det var det jeg ville undgå.
Avatar billede peterbusk Nybegynder
23. november 2000 - 15:59 #18
Der må selvfølgelig gerne stå Subject, det var \"Ikke tilstede\" jeg mente der var lidt usmart.