Avatar billede aljtse Nybegynder
13. november 2002 - 10:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Styring af adgang til frontpage.

Hej

Er det muligt at styre i en cisco pix 515 firewall, hvem der har access til frontpage ext. på en W2K server.

Eller sagt på en anden måde, fortæle pix'en hvem der må redigere i en hjemmeside på bestemt server.

Mvh. Aljtse
Avatar billede kaloo Nybegynder
13. november 2002 - 14:58 #1
På IP niveau kan du gøre det. Hermed sagt at hvis du fx har en bruger der sidder på en ADSL hjemmefra der vel og mærke har fast IP, og PIX og webserver står på arbejde, så kan du jo bare lave en access-liste, der siger hvilke IP'er der har adgang til webserveren. Dette kombineres så med at der fra disse IP adresser skal være adgang til de porte som er nødvendige for at få frontpage extensions til at køre. Dette kan afhængig af dit nøjagtige setup og nøjagtige PIX configuration laves på et væld af forskellige måder.

Hvis dit spørgsmål går på at du vil have pixen til at detektere hvem brugeren er uden at du kender brugerens IP-adresse, så er svaret nej.

Mvh Kaloo
Avatar billede aljtse Nybegynder
13. november 2002 - 15:05 #2
Hej Kaloo

Nej jeg kender bugernes IP-range, så du mener altså at det kan lade sig gøre, det var sådan set bare det jeg ville vide.
Jeg må på ydeligere jagt på nettet for at undersøge mulighederne.

Tak for det.

Send et svar så giver jeg dig points.

Mvh. Aljtse
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. november 2002 - 09:19 #3
Hvis du køre med bruger logon, kan du styre adgangen med NTFS rettigheder på de fysiske drev og biblioteker. Det er ikke svært og giver høj sikkerhed
Avatar billede aljtse Nybegynder
14. november 2002 - 09:35 #4
Hej bufferzone

Ja jeg kender godt fremgangsmåden, men jeg vil gerne kunne styre det igennem firewall'en, så skal jeg ikke til at sætte det hele op igen hvis serveren dør og skal ominstalleres etc.

Men tak alligevel for dit svar :)

Mvh. Aljtse
Avatar billede kaloo Nybegynder
17. november 2002 - 14:35 #5
Hej Aljtse

Ja det kan lade sig gøre. Jeg vil dog nok osse mene at det også er en god ide at sætte rettigheder på fildelingen som bufferzone foreslår. Jeg ville bare personligt ikke nøjes med det, men gerne have så alt andet bliver sorteret fra i Pixen.

Kaloo
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. november 2002 - 17:46 #6
Du bør selvfølgelig bruge begge metoder. Firewallen sikre mod indtrængen og ntfs sikre serveren når folk er igennem (f.eks. arbejder internt)) Sikkerhed er ikke kun et spørgsmål om at hegne sig ind. Du skal altid lave dit forsvar i dybden og en firewall kan kun levere adgangskontrol
Avatar billede aljtse Nybegynder
19. februar 2003 - 13:29 #7
spørgsmål lukket!