Avatar billede jan2001 Nybegynder
13. november 2002 - 10:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hak i video

Når jeg capturer i 340x288 mpeg1 er der ingen problemer men i en højere opløsning hakker det. Lader jeg den capture i ucomprimeret kan den klares uden hak i hvertfald i 640x480. Mit kort er et Radeon VIVO 64mb og cpu=1 giga
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
13. november 2002 - 10:43 #1
Selfølgelig hakker det i høje opløsninger...?
Capture i ukomprimeret og komprimer når du helt er færdig med at capture.
Avatar billede lykkeb Nybegynder
13. november 2002 - 10:48 #2
Grunden til at det hakker, er at du lader CPU'en klare alt arbejdet (inkl. komprimering).

Du har to mulighedder:
Enten skal du købe et MPEG Capture kort, så hardwaren i kortet ordner det, eller også skal du gøre som "fiskesuppe" siger.
Avatar billede jan2001 Nybegynder
13. november 2002 - 10:59 #3
Kan Radeon VIVO 7200 da ikke klare mpeg?
Jeg mener all-in-wonder 7500 kan eller tager jeg fejl?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
13. november 2002 - 11:04 #4
Tjoo, men det er fordi du laver to ting samtidig (komprimerer og capturer) og det er nok lidt mere end den kan klare. Men det kommer jo også an på hvor meget grafikhukommelse du har - standarden er efterhånden helt oppe på 128 MB. 640 x 480 er en meget stor opløsning til video! Du kan sagtens tillade dig at sætte den ned til 352x288 og så vil det stadig være i nogen lunde tv-kvalitet.
Avatar billede jan2001 Nybegynder
13. november 2002 - 11:08 #5
Jeg kender en der har et radeon 7500 og grabber i 756x5?? mpeg og det er uden hak, men han ved ikke hvorfor min ikke virker. Skal jeg evt. have hurtigere harddisk?
Avatar billede jan2001 Nybegynder
13. november 2002 - 11:21 #6
Der vel også forskel på om der bruges hardware comprimerring eller software?
Når jeg grabber, bruger jeg windvr 1.8 fra Intervideo
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
13. november 2002 - 15:52 #7
En hurtigere harddisk vil jo altid være godt, men det er sandsynligvis uden betydning i denne sammenhæng. Enten skal du have et grafikkort med med hukommelse eller du kan købe et MPEG-dekoderkort som lykkeb siger - jeg vil da også foreslå de sidste, for det er klart det billigste!
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
13. november 2002 - 15:53 #8
Prøver igen :)

En hurtigere harddisk vil jo altid være godt, men det er sandsynligvis uden betydning i denne sammenhæng. Enten skal du have et grafikkort med mere hukommelse eller du kan købe et MPEG-dekoderkort som lykkeb siger - jeg vil da også foreslå de sidste, for det er klart det billigste!
Avatar billede jan2001 Nybegynder
16. november 2002 - 19:00 #9
Jeg har nu fået mig en scsi hd og hakkeriet lader til at være næsten væk. tak for svar