Avatar billede kimlo Nybegynder
13. november 2002 - 00:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Multiple e-mails.

Jeg skal have oprettet et adressekartotek med ca. 10.000
e-mail adresser, som så skal sendes "på een gang".
Adresserne kommer fra en hjemmeside via en "send to".
Hvordan gøres det nemmest, så automatisk som muligt (man skal dog også kunne tilføje brugere manuelt)?
Kan outlook expres, eller min mailserver klare problemet - eller skal der andre boller på suppen?
Avatar billede webben Nybegynder
13. november 2002 - 10:58 #1
jeg tror nok du skal have en ordenlig kal af en mailserver. 10.000 mails, er meget på en gang... koden er let nok... men du skal nok have en ordenlig mailserver, så tror lige du skal snakke med din host om det...
Avatar billede klas Juniormester
15. november 2002 - 15:48 #2
Jeg selv sender ofte ud til både 1000 og 14000 modtagere uden problemer..

Jeg bruger et mail program som hedder gammedyne mailer, som både kan sende tekst og html - det kan også kobles sammen med databaser så du fx. kan skriver "hej [[Navn]] og så skriver programmet selv det navn som passer på de enkelte mails. Men programmet kan også importere mails fra næsten alt andet.

Jeg sender ud igennem stofanet, og det fungere fint, jeg har også spurgt min server host, han mente heller ikke at det var noget problem, hvis du bare ikke vedhæfter billeder men istedet lader dem ligge på din alm. server er det ikke så belastende.

Så mit forslag går ud på at du opretter en lille database med dine mails, og bruger den sammen med et sådanne program.