Avatar billede kimallan Nybegynder
12. november 2002 - 11:51 Der er 14 kommentarer

Ny harddisk

Hej,
jeg har en gammel harddisk, som jeg har windows XP på og en masse programmer. Så selvfølgelig gider jeg ikke til at slette det hele, men der imod. Flytte alle data fra den gamle til den nye. Så win xp kommer over på den nye harddisk.

1. Hvordan skal jeg gøre?
2. Kan der gå noget galt?

Ps. jeg er rimlig meget inde i hardware, men første gang jeg skal kopier en hel harddisk.
Avatar billede itckongen Nybegynder
12. november 2002 - 11:52 #1
Ser ik lige det store problem, flyt det bare over på din anden harddsik...
Avatar billede cougar Nybegynder
12. november 2002 - 11:54 #2
Du skal bruge et værktøj til at clone det over, som DriveImage eller Ghost.
Du kan ikke bare flytte det, når det er Win XP.
Avatar billede chr_s Nybegynder
12. november 2002 - 11:55 #3
jeg ville nok installerer programmerne på ny, ellers kan det gå galt med registrerings databasen. hvorfor vil du ikke bruge begge hdd'er?
Avatar billede kimallan Nybegynder
12. november 2002 - 11:58 #4
Det vil jeg også, men den gamle harddisk er kun på 8 gb og er meget langsom :-)
Avatar billede kimallan Nybegynder
12. november 2002 - 11:58 #5
Når det er det Ghost bruges til :-) Det har jeg nemmerlig..
Avatar billede itckongen Nybegynder
12. november 2002 - 11:58 #6
Jeg har for nylig formateret, der flyttede jeg alle min "vigtige" ting ove rpå min anden hdd.
Der sker ingenting ved blot at flytte det, ellers har jeg bare været heldig utallige af gange....
Avatar billede kimallan Nybegynder
12. november 2002 - 11:58 #7
Det kan godt være jeg gør det på den anden måde..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. november 2002 - 11:59 #8
kimallan>> Du skal klone disken, som cougar skriver. Hvis du bare kopiere det hele er du sikker på at din install er fucked op bag efter.
Avatar billede chr_s Nybegynder
12. november 2002 - 12:01 #9
1. flyt dine vigtige data over på den nye hdd

2. installer programmerne igen
Avatar billede chr_s Nybegynder
12. november 2002 - 12:02 #10
jeg stoler ikek på de der programmer til at klone med!
Avatar billede bat1234 Juniormester
12. november 2002 - 12:30 #11
jeg er enig med chr s. Brug ikke cloning hvis du ikke vil tage en kæmpe risiko. Installer xp, samt alle programmer på den nye HD, og overfør herefter alle de filer du skal bruge, samt eksporter/importer mails, adressekartotek osv. Dette er den besværlige men sikre måde. Du sparer dig selv for en masse problemer, og det er en sund og lærerig proces, - og så kan du få ryttet lidt op samtidig..
Avatar billede peilman Nybegynder
12. november 2002 - 12:32 #12
Hvilken risiko skulle han løbe ved at klone sin HD, i værste fald virker klonen ikke, men han har jo stadig sin gamle HD.
Avatar billede venturer Nybegynder
12. november 2002 - 12:34 #13
Hvad med at tage en backup af hele svineriet (inkl. system-state)
Gør den nye disk klar. Læg en installation af XP ind og hiv så din backup ind igen. Alle programmet. Alle drivere. Alle indstillinger. Det hele følger med.
Avatar billede cougar Nybegynder
12. november 2002 - 14:33 #14
Brug evt. "File and Settings transfer wizard" som en en del af Windows XP, til at tage backup af dine indstillinger og dokumenter.
Så kan du importere alle dine nuværende indstillinger på den nyinstalleret HD.