Avatar billede cyborgguy Nybegynder
09. oktober 2000 - 15:26 Der er 14 kommentarer

Skærm tænder ikke !

Hey som i kan gætte så har jeg et problem. Min skærm tænder ikke når jeg tænder for min computer.

Jeg kører med:

Sony 19\" E400E skærm
Asus Geforce2 32 DDR-ram
Athlon 800@922 Mhz
Abit KA7-100 Mobo

Jeg rimelig sikker på at det ikke er skærmen der kokser, den skriver: \"Monitor is in power save mode\". Jeg mener dog ikke det er skærmen der forudsager dette, for når jeg slutter en anden skærm til, som virker, sker der heller ikke noget. Jeg har før haft dette problem, det skal siges det KUN sker når jeg har haft computeren med til party, altså når den har været skilt ad. Man hidtil har jeg bare kunne tænde og slukke lidt for PSU\'en og så kom den, men ikke denne gang, den er helt død!!
Er der nogle der har nogen som helst ide om hvad det kan være ???
Avatar billede powell Nybegynder
09. oktober 2000 - 15:28 #1
Dit grafik kort sider ikke ordentligt i computeren. Pres den ordentligt fast. Eller et stik fra din Powersuply sider ikke ordentligt er måske rystet løs, tag kappen af dyret og tyk, div, stik og andet godt på plads. Så kører den sikkert igen.

Jeg går udfra at de kan høre din com,puter starter rigtigt op...
Avatar billede cyborgguy Nybegynder
09. oktober 2000 - 15:32 #2
Den starter fint op, og det lyder, efter min overbevisning som det hele starter op. Mit grafikkort modtager ikke strøm fra bundkortet, udover fra AGP-porten, og jeg har sikret mig at den er helt presset ned i soklen.
Avatar billede denboj Nybegynder
09. oktober 2000 - 15:33 #3
havde problemet en gang hvor jeg havde et tv-out kabel sluttet til mit grafik kort. Jeg løste det ved at hive kablet ud
Avatar billede powell Nybegynder
09. oktober 2000 - 15:34 #4
Du har ikke et andet kort du kan prøve med, blot for at se om det er kortet eller om det er powersuplyen til kortet der er galt med.
Avatar billede powell Nybegynder
09. oktober 2000 - 15:36 #5
Denboj, den kan du løse ved at sørge for at kortet ser ud i en konstant resitans på 57 Ohm.
Avatar billede denboj Nybegynder
09. oktober 2000 - 15:37 #6
powel// jeg har nu løst det ved at købe et holywood+ kort :-) kvaliteten på grafikkort til tv var under al kritik
Avatar billede powell Nybegynder
09. oktober 2000 - 15:38 #7
Denboj -> Jeg skrev også forkert, det skal stå 75 Ohm ;-) Så det er et fedt. (Der findes simpelthen for mange skod kort på markedet!)
Avatar billede denboj Nybegynder
09. oktober 2000 - 16:05 #8
powel grafik kortet er nu godt nok - bare ikke til tv-out :-)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
09. oktober 2000 - 21:06 #9
Prøv at hive grafikkortet ud og smide det i igen... det hjælper i nu og næ! (rens evt. kontakt falderne)
Avatar billede denboj Nybegynder
09. oktober 2000 - 23:04 #10
jeg kommer til at tænke på at du har overclocket din com - (jeg er ikke overcl. exp men) såvidt jeg ved så er det bussen du sætter op - og så vidt jeg ved følger agp hastigheden med hvis du ikke indsætter en eller anden divisor ? - kan det tænkes at agp\'en er overbelastet ? ? ?
Avatar billede cyborgguy Nybegynder
11. oktober 2000 - 07:54 #11
Hey, jeg har overclocket min computer fra 800 til 922 Mhz, men det er da kun bushastigheden på PCI-portene der følger med ?? Men under alle omstændigheder så har jeg resettet min bios så den kører med start indstillinger=800 Mhz. Jeg har teget alle de komponenter ud om ikke skal bruges, intet hjælper, i snakker om at jeg skal sørge for at den får 75 Ohm, hvordan gør jeg det ?? Hvis det nu er en hardwarefejl, hvor tror i så den ligger ?? Mobo eller grafikkort, eller ingen af dem ???
Avatar billede powell Nybegynder
11. oktober 2000 - 08:30 #12
Det med de 75 Ohm, var kun et tip til denboj, hvis det er en hardwarefejl, så er det ikke noget med at tro, det er noget med at håbe og erfaring, og i dit tilfælde tør jeg ikke lægge hovedet på blokken.

Skift den billigste del først!
Avatar billede cyborgguy Nybegynder
12. oktober 2000 - 10:32 #13
det lyder rigtig smart, lad mig bare skifte hardware ud, indtil det virker, jeg troede det var folk der virkelig vidste hvad de snakkede om, g ikke bare gav råd som jeg kan få ved den lokale skod edb-forretning.
Avatar billede powell Nybegynder
12. oktober 2000 - 10:38 #14
Du har en hardwarefejl, du har prøvet alt, hvad en typisk teknikker ville gøre, før et skift. Hvad vil du ha\' man skal gøre, trylle (det ville fame være smart), Hvis du ikke har nogen parts til at lige og flyde, som du lige kan knalde i PC\'en, så er det kun vilde gæt der kan hjælpe dig videre.

Er da lidt ked af at du ikke kan få et bedre råd, men det lader til at et eller andet er skredet i svinget. Det der typisk er galt er software, derefter løsestik og andet, dette er jo afprøvet, så kan man kun skifte en del, med mindre en har haft eksakt den samme oplevelse som du, og det lader ikke til at den ene der har haft denne oplevelse ønsker at give den videre lige nu.

Og hvad skal man så...(prøv selv at komme med et bud)