Avatar billede realize Nybegynder
11. november 2002 - 16:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kølepasta

Jeg er træt at min larmene cpu-køler og vil derfor købe en ny. Der skal så nyt kølepasta på cpu'en, mit spørgsmål er så hvordan fjerner jeg det gamle? Og hvordan skal jeg smøre det nye på.
Avatar billede mjl Nybegynder
11. november 2002 - 16:37 #1
Kølepastaen er på, for at undgå luft imellem køleren, og CPU'en - hele fladen skal jo berøres...

Håber du forstår...den sikrer altså, at der er kontakt mellem de to dele.
Avatar billede realize Nybegynder
11. november 2002 - 16:39 #2
det ved jeg, jeg spørger om hvordan jeg skal fjerne det gamle og hvordan jeg skal smøre det nye på.
Avatar billede mjl Nybegynder
11. november 2002 - 16:39 #3
Den kunne jo "gabe" et par hundrede dele milimeter i den ene side, og derved ikke køle optimalt.

Tør den gamle pasta af med en tør klud, serviet eller lign. og brug så den nye som du gjorde med den gamle.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
11. november 2002 - 16:40 #4
Du kan fjerne det gamle med sprit... Det skulle være tilstrækkeligt! Brug evt. en blød tandbørste omkring kernen, men LAD VÆRE MED at få skubbet kølepasta ned i revner eller lignende!

Brug et barberblad eller noget andet med en skarp kan til at sprede kølepastaen over kernen... Et tyndt lag er bedre end et tykt!
Avatar billede realize Nybegynder
11. november 2002 - 16:41 #5
tak for det.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
11. november 2002 - 16:43 #6
Bare i orden - og tak for point :o)

Husk på at inspicere din nye køler og sørg for den er plan inden du monterer den! Hvis den er skæv og du har en AMD-processor kommer du til at knuse kernen med 100% sikkerhed - og det har jeg nu aldrig hørt om :o)
Der skal bruges kølepasta i nogenlunde samme størrelsesorden som svovl-hovedet på en almindelig tændstik...