Avatar billede forgotten Nybegynder
09. november 2002 - 23:51 Der er 41 kommentarer

HJÆLP! - Netværks problemer!

Hej eksperter!

Hjælp hjælp hjælp... - Jeg har et MEGET irriterende problem! Mens min computer er på nettet, og hvis jeg sidder f.eks. og chatter eller bare surfer, kommer det der lille skilt frem nede ved siden af uret hvor der står "Netværkskablet er ikke tilsluttet" og mindre end 1 sekund efter, forsvinder den og så står der "LAN-Forbindelse: 100 Mbit" Det gør den HELE tiden! Den skifter konstant! Og jeg har prøvet at geninstallere Windows, skifte PCI slot, installere nye drivere, opdatere windows og endda opdateret BIOS! Der er INTET at gøre! Jeg har også prøvet at skifte kabel samt at skifte NETKORT! Og skiftet plads i switch! Men det mærkelige er, at de ANDRE maskiner jeg har på samme switch, ikke har det problem! 120 points til en der løser det her!
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2002 - 23:53 #1
Stofa? TDC bredbånd?....
Avatar billede forgotten Nybegynder
09. november 2002 - 23:54 #2
Stofanet
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2002 - 23:54 #3
Lamperne i kabelmodemet går ikke ud når det sker vel?
Avatar billede zinus Nybegynder
09. november 2002 - 23:55 #4
Det er sikkert en kabelfejl - skift kablet mellem pc - Stofa-box-thingie
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2002 - 23:55 #5
Hvad hedder dit kabelmodem?
Surfboard 4100?
Avatar billede bluegenedk Nybegynder
09. november 2002 - 23:55 #6
Har du prøvet at checke om der er andre computere på dit nætværk der har samme Ip adresser ? dette kan nemlig godt give problemer :-(
Avatar billede zinus Nybegynder
09. november 2002 - 23:58 #7
Symptomerne er de samme som hvis en switchport står til 10 & et netkort til 100 - så vil det opfører sig på samme måde - eller som nævt - kabelfejl.
Avatar billede fido82 Nybegynder
09. november 2002 - 23:59 #8
kunne være at dit netkort ikke er sat op til en bestemt hastighed, så det hele tiden står og forhandler hastighed med din switch
Prøv 10mbit half duplex
10 mbit full duplex
100 mbit 100 half duplex
100 mbit full duplex
og prøv så lige at vælge auto

HVis der er en af dem, den ikke gør det ved, så hold den på den ;)
Avatar billede forgotten Nybegynder
10. november 2002 - 00:00 #9
shulze - Nej, det regner jeg ikke med de gør... Det er jo hele LAN-forbindelsen der ryger!

zinus - Jeg har kabel fra stofamodemmet til switch, og fra switch til min maskine... Desuden er det jo hele lan forbindelsen der ryger når det sker...

schulze - Motorola SurfBoard 4101

bluegenedk - jeg har ingen ip adresser på netværket!
Avatar billede forgotten Nybegynder
10. november 2002 - 00:00 #10
fido82 - hvordan vælger jeg det?
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2002 - 00:00 #11
Modemet kører: 10mbit half duplex
Avatar billede zinus Nybegynder
10. november 2002 - 00:01 #12
Så skal du nok checkke porthastigheden på din switch og sikre dig at både switch og pc kører eks. 100/full duplex eller auto
Avatar billede fido82 Nybegynder
10. november 2002 - 00:01 #13
egenskaber for dit netkort... sidder ikkelige ved en win maskine.... men mener det er i enhedshåndtering, og så egenskaber for netværkskort
Avatar billede forgotten Nybegynder
10. november 2002 - 00:02 #14
schulze - Jaok, men det er stadig forbundet til den switch, hvor de andre maskiner er forbundet til.,.. Det er jo det der er mærkeligt!
Avatar billede fido82 Nybegynder
10. november 2002 - 00:05 #15
ja, men derfor kan det godt være det alligevel
Hvis dit netkort ikkek na finde ud af det på automode, er der nogle gange, hvor man bliver nød til at gå ind og tvinge den til at bruge en bestemt hastighed
Avatar billede kraka Nybegynder
10. november 2002 - 00:05 #16
Jamen du har jo ikke skiftet kablet endnu, byt med en af de andre maskiner.
Avatar billede forgotten Nybegynder
10. november 2002 - 00:16 #17
Det jeg nu har gjort er at skifte kablet mellem stofamodemmet og switchen... De første 5 minutter har der ikke været noget... Men jeg venter lige nogle timer med at give points til jeg ved om det virker...

Jeg kan bare ikke lige se det smarte i det her, jeg skiftede nemlig kablet på det kabel modem for under en måned siden, ud med et skærmet kabel! splinter nyt kabel, der ovenikøbet var skærmet!
Avatar billede forgotten Nybegynder
10. november 2002 - 00:16 #18
Og jeg prøvede det der med netkortet med at sætte det til full duplex osv. Det hjalp ikke!
Avatar billede forgotten Nybegynder
10. november 2002 - 00:17 #19
Det harikke hjulpet det med kablet til stofamodemmet. Jeg har lige set skiltet der komme frem igen.
Avatar billede zinus Nybegynder
10. november 2002 - 00:17 #20
Jeg tror det virker med det nye kabel ;-)
Avatar billede fido82 Nybegynder
10. november 2002 - 00:18 #21
så er det med ret stor sandsynlighed dit kabel jo ;O)
Der har nok været en leder i, der næsten har været knækket...
Avatar billede zinus Nybegynder
10. november 2002 - 00:18 #22
ups - lidt for hurtig dér :/
Avatar billede zinus Nybegynder
10. november 2002 - 00:18 #23
Hvad med kabel mellem pc /switch ?
Avatar billede fido82 Nybegynder
10. november 2002 - 00:19 #24
og du har prøvet en anden port i swtichen ?
Avatar billede forgotten Nybegynder
10. november 2002 - 00:20 #25
fido - Jeg har prøvet andet kabel, også et som virkede til min fars computer! Og jeg har også forsøgt at skifte porte.

Kan det have noget som helst at gøre med at jeg chatter på mIRC?
Avatar billede fido82 Nybegynder
10. november 2002 - 00:23 #26
næh, det burde ikke have noget med det at gøre

Hvad nu, hvis de andre computereer slukket ?
Jeg tænker her på (uden at kende til stofas udstyr) om det kunne være fordi, du ikke har nok ipadresser til dit abonnoment ?
Avatar billede zinus Nybegynder
10. november 2002 - 00:23 #27
Bestemt ikke.
Avatar billede forgotten Nybegynder
10. november 2002 - 00:24 #28
Vi har sådan noget familie abonnoment, så vi kan være op til 5 computere på stofa af gangen. Og lige nu er der kun mig på, og den gør det alligevel!
Avatar billede fido82 Nybegynder
10. november 2002 - 00:26 #29
har dit netkort altid virket ?
Avatar billede forgotten Nybegynder
10. november 2002 - 00:27 #30
fido - mit gamle netkort havde et problem med at fryse midt i en download. og det var ALLE downloads. Derfor købte jeg et nyt LevelOne netkort, og det er det der knaser. Men det mærkelige er, at jeg også har et planet netkort som gjorde det samme, men virker fint i min server!
Avatar billede fido82 Nybegynder
10. november 2002 - 00:28 #31
har du brugt samme PCI sokkel til alle kortene ?
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2002 - 00:28 #32
Alle netkort skal være indstillet på: 10mbit half duplex
Avatar billede forgotten Nybegynder
10. november 2002 - 00:29 #33
fido: nej, det har jeg ikke. Jeg har lige skiftet sokkel, men den har stadig samme problem.

schulze - Nej de skal ej - Så kan jeg jo ikke køre 100 mbit over mit interne netværk
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2002 - 00:30 #34
Well, prøv at læs her: Side 70:
http://www.stofa.dk/stofanet/StofaNetvejledning.pdf
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2002 - 00:32 #35
Well, s. 69:
"Tjek at netkortet er sat til halv duplex, 10 Mbit (se under netværk i kontrolpanel)."
Avatar billede forgotten Nybegynder
10. november 2002 - 00:34 #36
Jamen, det har jo virket fint før! men så var det mit første netkort kradsede af...
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2002 - 00:37 #37
Well dit første netkort var det det der fulgte med modemet?
Avatar billede forgotten Nybegynder
10. november 2002 - 00:37 #38
schulze - nej, det var et realtek 8139. Det jeg har nu er et LevelOne 8139
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2002 - 00:39 #39
Jeg havde et lignende problem og jeg kontaktede Stofanet, de satte så min forbindelse på overvågning og rettede den eksterne fejl.
Avatar billede forgotten Nybegynder
10. november 2002 - 13:57 #40
Problemet er afhjulpet!

Jeg tog mit netværkskort ud, og satte i min server. Det laver præcis det samme. Det er altså netværkskortet der var noget lort. Men det er ikke mere end 2 uger gammelt, så jeg render ned med det og får pengene tilbage, og køber et nyt. kan i forslå mig et godt netværkskort der ikke koster for meget? Gerne et MEGET stabilt og MEGET holdbart et :)
Avatar billede fido82 Nybegynder
10. november 2002 - 14:29 #41
så vil jeg anbefale dig enten et d-link, eller et 3com kort.
Hvis det ikke må være så dyrt som overstående, skal su have et SMC kort