Avatar billede hottehans Nybegynder
09. november 2002 - 16:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

dårlig ping i ra2!

hvor har jeg altid elendig forbindelse i RA2 på trods af 512K forbindelse?
Avatar billede -simon- Nybegynder
09. november 2002 - 17:13 #1
Og RA2 = Red Alert 2 ???

Find hurtige servere med The All-seeing Eye
http://www.udpsoft.com/eye/download/newer/EyeInstaller.exe
Avatar billede -simon- Nybegynder
10. november 2002 - 18:13 #2
Hvad med at du lukker dine spørgsmål ? - er det så svært ?
Avatar billede hottehans Nybegynder
10. november 2002 - 19:17 #3
hallo problemet er lissom ikke løst smarte! det program der har over hovedet ikke ra2 med!
Avatar billede emmek Nybegynder
11. november 2002 - 20:39 #4
Du skal selvfølgelig være 100% sikker på at linjen ikke bliver brugt til NOGET SOM HELST ANDET!!!!!!!! Så undersøg om kazaa / dc / donkey / overnet eller andre P2P programmer kørende.. Når du så er nået dertil, skal du tage en hastighedstest, hvis du har tdc som udbyder gør du flg.
For at undersøge om hastigheden er høj nok, kan du up- og downloade nogle filer fra vores test-server på ½ Mb, 1 Mb eller 5 Mb, alt afhængig af hvilken forbindelse du har.

Ved at teste forbindelsen via vores test-server sikrer du dig, at der ikke er for mange forsinkende led i forbindelse med datatrafikken.

Først skal du starte en MS-Dos- eller kommandopromt
Tryk på Start og vælg Kør…
Har du Windows 2000 eller XP, skal du skrive cmd i Åbn og trykke på OK.
Har du Windows 95, 98 eller ME, skal du skrive command i Åbn og trykke på OK
Skriv: ftp og tryk på Enter
Skriv: open ftptest1.tele.dk og tryk på Enter
Som brugernavn skal du skrive: anonymous. Tryk på Enter
Hvis du herefter får en fejl, der begynder med 530 Sorry, No more users allowed, skal du vente fem minutter, og prøve igen.
Som adgangskode skal du indtaste din mail-adresse. Bemærk at du ikke kan se din indtastning på skærmen. Tryk på Enter
Skriv: cd pub og tryk på Enter
Alt efter hastigheden på din NetExpress ADSL skal du vælge en fil, du vil hente:
(Bemærk at der er forskel på store og små bogstaver i navnene)
op til 512 kb: get 500Ktest.rnd
1024 kb: get 1Mtest.rnd
2048 kb: get 5Mtest.rnd
Tryk på Enter
Når filen er hentet, vil der fremgå en hastighed i Kbyte/sek. Denne hastighed skal ligge omkring de værdier, der fremgår af nedenstående skema:
Forbindelse Hastighed Kb/sek
256/128 ca. 23-25
512/128 ca. 47-50
1024/256 ca. 97-100
2048/512 ca. 197-200

Gentag denne test tre til fire gange for at se om hastigheden er konstant.
Hvis du herefter vil kontrollere din uploadhastighed skal du skrive cd upload (så du kommer ind i biblioteket: ftptest1.tele.dk/pub/upload)
Nu kan du uploade den fil du netop har hentet. Skriv put filnavn og tryk på Enter. Har du for eksempel hentet filen 1Mtest.rnd, skriver du put 1Mtest.rnd. Gentag dette et par gange
Når filen er uploadet, vil der fremgå en hastighed i Kbyte/sek. Denne hastighed skal ligge omkring de værdier, der fremgår af nedenstående skema:
Forbindelse Hastighed Kb/sek
256/128 ca. 10-12
512/128 ca. 10-12
1024/256 ca. 23-25
2048/512 ca. 47-50

Når du er færdig med at teste, skal du skrive: bye. Herefter kan du lukke MS-Dos-prompt.

Hvad har indflydelse på min hastighed?
Den hastighed, du kan hente en hjemmeside med, er afhængig af mange faktorer, men de vigtigste er: 1) Hastigheden mellem dig og din udbyder, og 2) hastigheden mellem din udbyder og hjemmesiden.
Hastigheden mellem dig og din udbyder er den hastighed, du har betalt for - hvis du f.eks. har en almindelig modemforbindelse, kan du forvente at hastigheden mellem din PC og ind til en hovedfærdselsåre ligger på mellem 2 og 5 kb pr. sekund.
Hvis du har en ADSL 512 forbindelse, ligger din PC's hastighed til hovedfærdselsåren på mellem 47 og 50 kb pr. sekund.

Hastigheden mellem din udbyder og hjemmesiden er både afhængig af hastigheden mellem alle de knudepunkter, der er på netværkets vej til udbyderen af hjemmesiden, og den er afhængig af, hvilken hastighed ejeren af hjemmesiden har. Det betyder kort sagt, at den maksimale hastighed du kan forvente, når din PC henter en hjemmeside, er den laveste hastighed mellem to punkter på nettets vej mellem din PC og hjemmesiden.

Du deler vejen med andre
Svingninger i hastigheden når du henter sider fra nettet kan opstå, fordi du på visse strækninger af nettet deler forbindelsen med andre. Hvis der er mange, der bruger en bestemt hjemmeside samtidig med dig, kan du opleve at den er langsom til at svare - hvis hjemmesiden er sluttet til nettet via en 2 Mbit forbindelse, og du er inde på siden samtidig med 10 andre, får I hver maksimalt en hastighed på 200 Kbit, uanset om forbindelsen mellem dig og din udbyder er på 512 Kbit. Hvis der er meget trafik mellem to knudepunkter på vejen mellem din PC og hjemmesiden, kan det på samme måde sænke hastigheden.

Støj og bambus
En anden årsag til varierende hastigheder kan være de omgivelser, din computer står i. Dette problem kaldes generelt for støj på forbindelsen. Støj på forbindelsen kan skyldes mange forskellige ting, men de typiske årsager er ledninger eller elektriske apparater, der ligger tæt på kabler mellem PC og modem. Elektriske apparater er f.eks. fjernsyn, radioer, mobiltelefoner, højtalere mv. som står i nærheden af computeren.
Støjen betyder, at der opstår fejl i de data, din PC modtager, og derfor er programmet nødt til at bede om at få tilsendt dele af dataene igen - dermed bliver den reelle hastighed lavere.

Endelig spiller det hardware, som sidder i din computer, en meget stor betydning. Kvaliteten af et netkort kan være afgørende for hastigheden på din forbindelse til internet, og ligeledes kan samspillet mellem forskelligt udstyr, som typisk ses i de såkaldte bambusmaskiner (computere sammensat af udstyr af forskelligt mærke), betyde svingende eller nedsat hastighed, ligesom det kan være skyld i manglende forbindelse.
Avatar billede hottehans Nybegynder
11. november 2002 - 20:43 #5
i kunne også bare have skrevet: DU ER FIREWALLED!