Avatar billede egenfeldt Nybegynder
09. november 2002 - 14:10 Der er 1 løsning

Vedr. search string - fra VBScript til Jscript

Hej Alle

er i gang med at ændre noget jeg har lavet tidligere i ASP/VBscript/sql til ASP/JScript/sql. Jeg havde tidligere nogle forskellige søgesætninger som kunne give mig givne rækker i en database som startede, indeholdt eller sluttede med noget jeg indtastede f.eks. giv mig alle navne som starter med a.

Det så ud som nedenstående:
SQLstmt = "SELECT * FROM tblPiger WHERE(Navn LIKE '" & indtast & "%')"
SQLstmt = "SELECT * FROM tblPiger WHERE(Navn LIKE '%" & indtast & "%')"
SQLstmt = "SELECT * FROM tblPiger WHERE(Navn LIKE '%

Like har jeg skiftet til = og & til +.

Men jeg ved ikke med %, som giver information om man skal vise rækker som starter, indholder eller slutter med en bestemt string.... nogle som kan hjælpe?

Mvh Simon
Avatar billede jeden Nybegynder
11. november 2002 - 12:14 #1
Du kan ændre anden linie til dette:
SQLstmt = "SELECT * FROM tblPiger WHERE Navn LIKE '%" + indtast + "%'";

Den linie vil finde en streng der er indeholdt i kolonnen 'Navn'.
SQL'en skal  være inden i ""-tegnene. Ved JScript skal du huske semikolon i enden.
%-tegnet hører med til SQL og skal kun med hvis du ønsker rækker som starter, indholder eller slutter med en bestemt string, som du selv skriver...