Avatar billede klas Juniormester
09. november 2002 - 12:46 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Password på database i Mysqlfront

Hejsa,

Hvordan sætter jeg et password på mine databaser i programmet MySqlfront?

På forhånd tak

Klas
Avatar billede cskaade Nybegynder
10. november 2002 - 12:33 #1
Hvis du ikke har password på din brugeren root kan du starte med det.

Men hvis det er fordi du skal have forskellige burger til at have adgang til forskellige databaser så gør du det sådan her.

Tryk på det ikon som hedder User-Manager der har du så mulighed for til venstre skal du angive username, password og hvor burgeren må conn. fra du kan skriv en ip eller localhost det kan give nogle problemer men sikkerheden er højre eller du kan skriv % så kan du conn. alle steder fra og du skal og fortælle hvad brugeren må have lov til højre skal du angive hvilken database brugeren må have lov at se du skal klikke på tilføj bruger for hver database.

Skriv igen hvis du har flere spørgsmål.
Avatar billede klas Juniormester
11. november 2002 - 16:25 #2
Er du sikker på at du snakker om programmet Mysql-front?
Avatar billede proloque Nybegynder
13. november 2002 - 14:41 #3
Jeg bruger selv MySQL-Front ... når du starter serveren (winMySQLAdmin) så skal du gå ind i fanebladet, "my.ini Setup" .

Der i står der flg:(Ca.)

[WinMySQLAdmin]
Server=x:/mysql/bin/mysqld-nt.exe
basedir=x:/mysql/
datadir=x:/mysql/data/
User="Dit-Bruger-Navn"
password="Dit-Password"
port=3306

Der er det så dit brugernavn og password du skal bruge til at logge ind via MySQL-Front.

Hostname: localhost / 127.0.0.1 / eller kig <a href="http://www.myip.dk">myip.dk</A>

Hvis ovenstående ikke kan findes i fanebladet "My.ini Setup", så kan du bare kopiere det jeg har skrevet og så selvfølgelig lige rette det til med de rigtige dirs og username og password...
Avatar billede klas Juniormester
13. november 2002 - 18:29 #4
det kan jeg godt se, men der står allerede en admin konto og password.. kan jeg bare skrive et ekstra brugernavn og password nedenunder?

du skriver at det er det brugernavn ejg skal bruge for at logge ind i mysql-front - det jeg vil oprette er det password som skal bruges når jeg connecter fra min hjemmeside.. er det det samme?
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
14. november 2002 - 22:44 #5
Du går ind i user-manager i MySQL-front. Der opretter du en bruger - eller genbruger en. Så giver du den bruger rettigheder til dine databaser og tabeller ved simpelt peg-og-klik.
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
14. november 2002 - 22:51 #6
En database eller en tabel har ikke et password. Brugere har password, og brugere har rettigheder.
Avatar billede klas Juniormester
16. november 2002 - 15:21 #7
hvad nu hvis ikke der er noget som hedder user-manager i Mysql-front?
Avatar billede proloque Nybegynder
17. november 2002 - 13:13 #8
Ja.. det password du har på serveren, som er det i "my.ini Setup", er det password der skal bruges til at connecte til MySQL-Serveren fra hjemmeside.
Avatar billede klas Juniormester
16. januar 2003 - 16:37 #9
Sorry for det sene svar - jeg har i mellemtiden skiftet server - så problemet eksisterer ikke mere