Avatar billede evolution Nybegynder
08. november 2002 - 11:28 Der er 2 kommentarer

Imagemap i flash

Hey..

Jeg er igang med at lave et image map http://www.friserverplads.dk/aes/Kort/Untitled1.html

Men jeg ville gerne have gjort sådan at man kunne trække oplysningerne ud fra databasen og gøre at de forskellige kommuner bliver en forskellig farve..

Rød: Lidt
Gul: Mellem
Grøn: Mange

Lidt som de er nu men det skal være sådan at når man åbner siden henter den oplysningerne fra databasen og de forskellige kommuner bliver hver sin farve, kommer an på hvor mange der bor i de forskellige kommuner!

-----Skære det lige ud i pap-----

Man åbner siden, siden henter oplysningerne fra databasen, fx. københavn har mange indbyggere så den bliver grøn og i ALT=(Hvor mange folk der er). Men københavn kan også blive gul hvis der er mellem og rød hvis der er lidt.

----------------------------------

Håber i kan hjælpe mig og at i forstår mig...
Avatar billede _k Nybegynder
08. november 2002 - 12:27 #1
Det kan sagtens lade sig gøre, men jeg forudser allerede nu noget af et pillearbejde når du bliver nødt til at tegne samtlige kommunere op.

I praksis kan du nemlig gøre det vha. movieclips og if-sætninger. Jeg forestiller mig følgende forløb:

1: Du tegner hver kommune op og laver det om til et movieclip
2: Du henter dine data ind fra databasen vha. asp eller php (hvis dataene vel at mærke er dynamiske, ellers kan du jo lige så godt bare kyle dem alle ind i Flash én gang for alle)
3: Du sætter et lille script på alle dine kommune-mc'er der siger noget i retning af: "hvis tal = lidt, så skal du være rød. Hvis tal = mellem, så skal du være gul......."

Konklusion: hvis du kun har én slags data, så er det vildt meget nemmere bare at farve kommunerne i Photoshop e.l. - hvis du har mange forskellige slags data, så står du overfor et pillearbejde af rang, men det bliver SMART (og sikkert også lidt lækkert :o)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
08. november 2002 - 15:22 #2
Du kan lave hver kommune/movieclip til et color object, og skifte farve som det behager dig, alt efter befolkningstætheden i det pågældende movieclip.