Avatar billede tnpihl Nybegynder
07. november 2002 - 22:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Adobe Acrobat PDF

Når jeg prøver at gemme en Corel Draw-fil som PDF, får jeg ikke lige det resultat jeg ønsker!

Jeg har brugt skrifttypen Futura på siden, men når jeg åbner PDF-filen er det nogle mærkelige tegn! Den erstatter skrifttypen med Marlett, men hvorfor det?

Er der nogle der har været ud for noget der ligner dette, er jeg meget interesseret i råd, hvordan man bedste kan gemme et dokument så den har samme skrifttype?
Avatar billede spe Nybegynder
07. november 2002 - 22:42 #1
hvilket program bruger du til at lave din pdf med?

Normalt kan man embede fonten i pdf-filen så der ikke sker det du beskriver. Har du indstillet dit program til dette?
Avatar billede tnpihl Nybegynder
07. november 2002 - 22:55 #2
Jeg har gemt min Corel Draw-fil. Derefter trykker jeg igen på gem som, mens jeg er i Corel Draw og skifter til PDF-format.

Men når jeg så åbner filen i Acrobat Reader er det ulæseligt!

Hvad gør jeg galt?
Avatar billede spe Nybegynder
07. november 2002 - 23:00 #3
Jeg kender ikke til hvor meget du kan indstille pdf-formatet i Corel Draw men som jeg skrev før så er en ting du kan gøre er at sørge for at embed font er indstillet. Har du mulighed for at foretage indstillinger af hvordan Corel Draw håndtere pdf-formatet?

Der er dog fonte der ikke kan embedes p.g.a f.eks hvis fonte er beskyttet.
Avatar billede tnpihl Nybegynder
09. november 2002 - 11:17 #4
Jeg må desværre sige jeg ikke har fået nogle af Jeres gode råd til at fungere!

Istedet har jeg fundet ud af, hvis jeg siger udskriv kan jeg få den til at gemme den i PDF-formatet lige som jeg har det på skærmen. Så det tproblem har jeg lige fået løst, men nu er et nyt problem kommet, som jeg håber I kan hjælpe med.

Når jeg gemmer dokumentet bliver det gemt i A4 format, mens det jeg sidder med er A5! Jeg får derfor en stor hvid kant rundt om siden, hvordan kan jeg kun gemme det i den størrelse jeg ønsker??
Avatar billede radisen Nybegynder
09. januar 2003 - 09:07 #5
Hvilken version af Corel bruger du ?
Avatar billede bitbyte Nybegynder
02. april 2003 - 00:29 #6
Når du udskriver så husk at sætte din papirstørrelse til a5 :-)