Avatar billede jpk Nybegynder
06. november 2002 - 09:56 Der er 1 kommentar

DB-diagram i Visio, vis relationer

Hej

Jeg har lavet et DB-diagram i Visio og undervejs slettet et par relationer der alligevel ikke skulle være der...
Når jeg nu vil validere diagrammet via Database->Model->Error Check, får jeg en række fejl ang. de relationer jeg HAR slettet..?

L3001: 'SERVICE_CONFIG_JOB_INITIATOR_FK1' : Parent column(s) not specified.
L3002: 'SERVICE_CONFIG_JOB_INITIATOR_FK1' : Child column(s) not specified.
L3016: 'SERVICE_CONFIG_JOB_INITIATOR_FK1' : Relationship must exist between  a primary key or an alternate key designated as unique constraint.

Hvordan kan jeg få dem slettet rigtigt, når jeg nu ikke kan se dem på mit diagram?
Avatar billede jnygaard Nybegynder
31. marts 2003 - 12:56 #1
Hej,

Her er en løsning, der virker, selvom den ikke er særlig elegant: Marker hele modellen og kopier den over i et helt nyt dokument (de gamle nøgler, som må ligge gemt et sted, bliver åbenbart ikke kopieret med over).