Avatar billede dweb Nybegynder
03. november 2002 - 19:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Webinterface til at styre min printerport??

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at lave et webinterface til at styre nogle motorer på min printerport.
Jeg kan programmere i PHP men det kan jo ikke bruges til det. Så hvilket sprog ville være smart at hoppe ud i?
Hvordan skriver jeg til min printerport i win2k?
Hvordan lytter jeg på en port?? eks. 8080
an man sende en kommando fra en form til min computer?

Jeg vil gerne have lidt start hjælp... ved ikke rigtig hvor jeg skal gå i gang og hvilket sprog jeg skal bruge.

Mvh Jesper
Avatar billede avlund Nybegynder
03. november 2002 - 19:10 #1
Det lyder som en opgave for...  c++.
Avatar billede dweb Nybegynder
03. november 2002 - 19:13 #2
Er det svært at gå til ??
Avatar billede avlund Nybegynder
03. november 2002 - 19:15 #3
Det kommer an på hvad du er vant til. Hvis du kun har rodet med PHP, vil jeg foreslå dig lige at tage et smut ind over Java før du går i krig med C++, bare så du er bedre rustet.

Du kan nok også godt skrive din applikation i Java, ud over det.
Avatar billede dweb Nybegynder
03. november 2002 - 19:32 #4
Hvor finder jeg noget læsestof?? og evt guides eller kildekoder??
Avatar billede dweb Nybegynder
03. november 2002 - 21:19 #5
andre der kan hjælpe??
Avatar billede dweb Nybegynder
04. november 2002 - 10:18 #6
hjælp nu lidt
Avatar billede dweb Nybegynder
20. januar 2004 - 08:24 #7
Lukket