Avatar billede loproc Praktikant
03. november 2002 - 03:53 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Listen address

Hejsa!
Jeg har en ret træls mysql server... Jeg kan ikke connecte til den fra andre maskiner end localhost... I my.cnf er der ikke specificeret 'bind-address='...

Haster
Avatar billede loproc Praktikant
03. november 2002 - 03:57 #1
Det er forresten på en nyinstalleret RH8.0
Avatar billede hrboom Nybegynder
03. november 2002 - 04:18 #2
kan du godt komme på localt ?
Avatar billede hrboom Nybegynder
03. november 2002 - 04:19 #3
Det kan være en firewall der lukker... for det...

mysql køre over port 3306 hvis du altså ikke har lavet den om ;)
Avatar billede hrboom Nybegynder
03. november 2002 - 04:42 #4
Og er du sikker på at mysql køre ;)
Avatar billede loproc Praktikant
03. november 2002 - 12:51 #5
Ja, jeg kan komme på lokalt, og derfor må mysqld jo nødvendigvis køre. Så vidt jeg kan se er der heller ingen firewall.
Fejlen jeg får fra mit PHP script siger: 'Warning: Lost connection to MySQL server during query'
Avatar billede mortenfn Nybegynder
03. november 2002 - 13:32 #6
tjek dine opsatte rettigheder - pas på med router og firewall de bremser normalt for port 3006
Avatar billede loproc Praktikant
03. november 2002 - 13:40 #7
Det er en intern maskine... Men hvilke rettigheder mener du?
Avatar billede shitcode.dk Nybegynder
03. november 2002 - 14:13 #8
det må være et port problem, og jo loproc du har en firewall, du har jo en cisco 677
Avatar billede mortenfn Nybegynder
03. november 2002 - 14:13 #9
i db=mysql tabel=user men hvis du ikke har endret i noget som helst, skulle du prøve at geninstallere og husk at slette databasen/mappe 'mysql' manuelt i mappen '/data'
Avatar billede mortenfn Nybegynder
03. november 2002 - 14:14 #10
i tabellen 'user' skal host være at til enten % eller ipadressen på den computer du conecter fra
Avatar billede loproc Praktikant
03. november 2002 - 14:17 #11
Men det virker jo fint fra localhost så users'ne er ok... De har også rettigheder til at connecte fra hviken som helst host. Det er ikke noget port-problem, for det er på lokalnet... Telnetter jeg til porten fra makinen selv er alt ok, men jeg får connection refused fra andre hosts... Problemet, vil jeg tro, ligger i at mySql binder sig til 127.0.0.1 og ikke 192.168.0.3 som den burde...
Avatar billede mortenfn Nybegynder
03. november 2002 - 14:25 #12
mysql "binder" sig via databasen 'mysql' hvor alle rettigheder ligger.

de fleste problemer med mysql klares ved at reinstalere og slette manuelt databasen mysql.

Du kan godt som user kun have rettigheder fra een pc og ikke fra en anden, først gives adgang for pceren og der efter for brugeren
Avatar billede loproc Praktikant
03. november 2002 - 14:31 #13
Det er IKKE det der er problemet... Det er et netværksproblem...
Avatar billede mortenfn Nybegynder
03. november 2002 - 14:38 #14
hvis det er et nætværksproblem så prøv at stille spørgsmålet i en anden kategori
Avatar billede loproc Praktikant
08. august 2003 - 10:37 #15
Fik løst problemet ved at redigere i /etc/rc.d/init.d/mysqld (så vidt jeg husker). Er dog ikke sikker på hvad jeg rettede da det er meget lang tid siden.
Skulle du have samme problem er du velkommen til at skrive en mail. Så kan jeg nok finde ud af hvad jeg gjorde...