Avatar billede lost-sniper Nybegynder
31. oktober 2002 - 21:01 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

harddisken er skør, 60GB men har kun plads til 30GB

Jeg har kørt på en 60GB i meget langt tid, og syntes der blev for lidt plads på den, så jeg begyndte at slette en masse filer for at få orden i den, da jeg så fandt ud af at den kun sagde der var 30GB, da jeg lagde den samlede mænge mapper sammen, og kiggede på harddisk ikonet det sagde der var 3GB tilbage, tænkte jeg nok skulle formattere den og starte forfra, men jeg kunne ikke lige formattere den, fordi den havde viktige filer kørende, så jeg tænkte om der var nogen der kendte det program, der kunne fikse sådan nogle problemmer (finde mættede klynger)
Avatar billede lykkeb Nybegynder
31. oktober 2002 - 21:04 #1
Er du sikker på at den er rigtigt partitioneret, eller at der ikke er aktiveret en jumper der holder den på 30 - 34 Gb.
Avatar billede lost-sniper Nybegynder
31. oktober 2002 - 21:08 #2
den har virket, det eneste der er sket er den har stået og bare blivet bombet med nye filer, og så er det blivet slettet igen (har stået som FTP server)
Avatar billede peilman Nybegynder
31. oktober 2002 - 21:09 #3
hvilket OS kører du? Hvilket filsystem er den formateret med (FAT/NTFS etc.)? Prøv evt at køre FDISK og find oplysninger om dine partitioner...
Avatar billede lost-sniper Nybegynder
31. oktober 2002 - 21:14 #4
køre Windows XP home med NTFS, har tjekket min hdd med cleaner tool for .bat og temp filer
Avatar billede sekam Nybegynder
31. oktober 2002 - 21:15 #5
Prøv at køre en Scandisk. (Start-Kør-Scandisk)
Avatar billede peilman Nybegynder
31. oktober 2002 - 21:17 #6
Prøv at gå ind i 'administrer' -> 'diskhåndtering' og se hvilke oplysninger XP ligger med om din HD
Avatar billede lost-sniper Nybegynder
31. oktober 2002 - 21:28 #7
Kvota fejl, men har rettet det nu
Avatar billede peilman Nybegynder
31. oktober 2002 - 21:31 #8
kvota fejl??????
Avatar billede lost-sniper Nybegynder
31. oktober 2002 - 21:56 #9
kvotaen stod på 56%
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. november 2002 - 06:56 #10
Kvota er en metode til at begrænse de enkeltes brugeres pladsforbrug på en server. Og når den står på 56% - ja, så kan man højst bruge 56% af disken.
Avatar billede signout Nybegynder
02. november 2002 - 12:44 #11
lost-sniper: Svar selv på spørgsmålet og accepter det for at lukke spørgsmålet
Avatar billede lost-sniper Nybegynder
26. november 2002 - 14:50 #12
Svar
Avatar billede lost-sniper Nybegynder
26. november 2002 - 14:51 #13
gav lige lidt bonus til alle :)