Avatar billede tupsy Nybegynder
30. oktober 2002 - 19:04 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Impotere i Access XP???

Hvordan får jeg denne fil importeret i Access???
http://users.cybercity.dk/~bkb8914/blacksound/musik/musik_Tracks.csv

Det ser fint ud helt ind til jeg trykker udfør i importen..
Så melder den feltseparator er magen til desimal separator...

Nogen der kan hjælpe med at importere???
Avatar billede katborg Praktikant
30. oktober 2002 - 19:38 #1
Jeg får samme fejl hvis jeg importere til Access det skyldes vist at du fx. har

"e60d2c10,e70d2e10"

Stående i 'CDDB_ID'.

Jeg har derimod ingen problemer med at importere noget der ser fornuftigt ud i Excel (tror den laver felt definition efter de første rækker og da ovennævnte først forekommer i række 220 "overser" Excel muligvis at der er problemer med formattet.

Hvorimod access ikke acceptere ',' i et felt når du bruger ',' til at separere felterne ??

Forslag: Importer filen til Excel, gem som excel fil, og importer derfra.

Hvordan har du lavet filen ? kan du gemme med ';' som separator istedet ??
Avatar billede terry Ekspert
30. oktober 2002 - 19:41 #2
I dont have any problems with it :o)
Avatar billede terry Ekspert
30. oktober 2002 - 19:42 #3
I get an imort error table showing the records which fail but otherwise I get 3351 records imported
Avatar billede katborg Praktikant
30. oktober 2002 - 19:44 #4
Alternativt kan du skrive din mail, så kan jeg importere via excel til Access ?

Hvilken version bruger du ? Jeg har XP
Avatar billede terry Ekspert
30. oktober 2002 - 19:46 #5
I have the data in Access do you want it?
Avatar billede katborg Praktikant
30. oktober 2002 - 19:52 #6
Ved at gemme "excel" filen som tabulator separeret tekst-fil har jeg ingen problemer med at importere filen, dog skal feltet "Notes" sættes til Datatype 'Notat'.

Så får jeg overhovedet ingen fejl :-) = kan maile dig en db1.mdb din "musik_Tracks.csv" er indlæst korrekt
Avatar billede terry Ekspert
30. oktober 2002 - 20:00 #7
If I import into Access and alter the notes field to memo I get NO errors either.
Avatar billede tupsy Nybegynder
30. oktober 2002 - 20:14 #8
Hvis jeg importere til excel og derfra smider det i access funker det også fint..
Jeg skal ikke engang ændre på notes formatet...

Jeg kan ikke som Terry hente det direkte ind i access....
Underligt...

P.S. Jeg har XP..
Avatar billede terry Ekspert
30. oktober 2002 - 20:18 #9
I do too (XP)

Change your regional settings to GB and try!
Avatar billede terry Ekspert
30. oktober 2002 - 20:26 #10
I am sure it is because the , is used as a decimal seperator in DK and Access gets confused when it sees this character.
Avatar billede rasmusd Praktikant
31. oktober 2002 - 11:46 #11
Hvis jeg lige må blande mig, den fejlmeddelese han får, kan klares i importspecifikationen under avanceret
, man sætter evt. bare punktum til at være decimalseperator, så kan den sagtens.