Avatar billede mediaals Nybegynder
30. oktober 2002 - 13:57 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Fierwall killer

er der evt nogle af jer kloge hoveder der kan hjælpe mig

Vi har en firewall, 3Com, som forhindre os i at gøre nogle ting på skolens netværk, som forhindre os i at hente nogle programmer og dukomenter på internettet og FTP-servere, disse ting er nogle kendte som ikke indholder virusser og lignene.
Er det muligt at komme forbi denne, da det virker på maskiner der ikke tilhøre skolen, men er koblet op på deres netværk.

på forhånd tak
Avatar billede anuseren Nybegynder
30. oktober 2002 - 14:01 #1
"da det virker på maskiner der ikke tilhøre skolen, men er koblet op på deres netværk."????`??

det du vil er at komme forbi din skoles firewall så du kan gå på ftp server m.m ik?
Avatar billede mediaals Nybegynder
30. oktober 2002 - 14:04 #2
jo netop,
der er en der har en bærbar, som firewallen tilsyneladne ikke har kontrol over.
Avatar billede anuseren Nybegynder
30. oktober 2002 - 14:05 #3
mediaals...

a hvad?
Avatar billede oz2kas Nybegynder
30. oktober 2002 - 14:07 #4
er du sikker på at det ikke bare er fordi at der er specificeret en proxy på skolens maskiner?
Avatar billede anuseren Nybegynder
30. oktober 2002 - 14:09 #5
mediaals

prøv engang...

start---kør--- telnet ftp.medlem.jubii.dk 21 <enter>

hvad siger den til det?
Avatar billede mediaals Nybegynder
30. oktober 2002 - 14:13 #6
jeg kan komme til loginet.... og jeg er kommet ind på ftp'er men kan ikke hente noget, så slår den til.... og nej, der er ikke nogen specifiseret proxy..... jeg har installeret hele windows, netop for der ikke skulle være nogle blokeringer.
Avatar billede mediaals Nybegynder
30. oktober 2002 - 14:14 #7
den vil heller ikke have du bruger ord som S-e-x og lig.
Avatar billede anuseren Nybegynder
30. oktober 2002 - 14:17 #8
du har simpelthen installeret HELE windows...

hvordan installerer man windows halvt? ^^

jeres firewall blokere for al den traffik der er sjov... bare ærgeligt. du kan måske omgås det via noget tunneling software...

kig på nogen af de andre spørgsmål her på eksperten...

men mit gæt er at du ikke får så meget ud af det. :o)
Avatar billede mediaals Nybegynder
30. oktober 2002 - 14:20 #9
når man installere windows halvt, er det sådan en bagop disk, eller gohst, eller hvad de nu kalder det.

Tak for hjælpen, jeg vil lade det stå åbent lidt endnu, og håbe på der er nogen der har forslag
Avatar billede anuseren Nybegynder
30. oktober 2002 - 14:22 #10
LOL
Avatar billede Noone Nybegynder
30. oktober 2002 - 15:55 #11
Lyder som en proxy hvis det ikke gælder når en anden maskine bliver koblet på samme kabel, men der er nok en årsag til at det er lavet på den måde, så snak med den systemansvarlige hvis det er noget der skal bruges til undervisningen kan det jo være i kan få lov at få det ned alligevel.
Avatar billede anuseren Nybegynder
30. oktober 2002 - 17:14 #12
chanoa

mit gæt er at de kører med forskellige IP adresser...

;o)
Avatar billede Noone Nybegynder
30. oktober 2002 - 18:25 #13
Hmmm.. Måske, men det ville være latterligt at en admin hvis det var muligt bare at skifte IP så var problemet løst. Des uden tvivler jeg stærkt på, at en skole har råd til at købe en firewall der kan filtere http traffik på keywords.. Det er da vidst ret dyrt.. Det er derfor jeg tror på det er en proxy, og ikke en firewall der er problemet.
Avatar billede anuseren Nybegynder
30. oktober 2002 - 18:38 #14
chanoa

sådan en firewall kan erhverves for ca. 6000+8000 kroner..

men skoler HAR som regel en proxy grundet alt den traffik de kære børn laver.... **G
Avatar billede Noone Nybegynder
30. oktober 2002 - 19:21 #15
Tja, hvad mon man vælge på en skole? Firewall eller 1-2 nye PC'ere? ;)

Og ja, det var den anden årsag til at jeg tror det er en proxy, tror ikke der er mange skoler der investere i noget er kan klares med windows NT/2K i en mere eller mindre standard opsætning ;)
Avatar billede anuseren Nybegynder
30. oktober 2002 - 19:23 #16
hehe...

tror faktisk du har ret... *G*
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. oktober 2002 - 20:53 #17
Du kan faktisk få en fornuftig firewall ganske gratis, hvis du har en gammel maskine med 2 netkort. Der er mange skoler der bruger en linux pc sat op som firewall og det koster ikke mange basseøre.

Hvis din administrator er bare sin løn lidt værd, så kan du ikke komme uden om den, formentlig køre den både på porte, protokoller, ip adresser og indholdsscann.

Du kan sikkert forstå at en firewall som skolebørn kunne gå forbi, ikke ville være meget værd. Den er sikkert sat op netop for at modgå den slags forsøg indefra, da 80 % af alle sikkerhedsbrud kommer indefra. På en skole en dette tal nok højre.

Mit råd til dig er spil efter reglerne. Du vil finde ud af at du kommer længst med dette.
Avatar billede Noone Nybegynder
31. oktober 2002 - 00:49 #18
Hehe.. Ja, man kan gøre meget med linux, også den slags scans, men typisk sætter man vel noget transparent proxy op på linux maskinen til at scanne indholdet.. Så bliver den både proxy OG firewall i et... Men det at de har en bærbar der kan gå uden om siger mig at det er mere sandsynligt at det er en proxy, forhåbentlig er disse indstilnings muligheder blocket i IE, ellers er det jo spild.. (Jaja, det er nemt at komme uden om, men lige meget med det)... Som Bufferzone siger, spil efter reglerne, hvis ikke jeg tager meget fejl, er jeres sysadmin heller ikke glad for at i kobler egne maskiner på skolens net...
Avatar billede oz2kas Nybegynder
07. november 2002 - 07:33 #19
lukke?
Avatar billede mediaals Nybegynder
07. november 2002 - 21:38 #20
Takker for jeres tid, men har givet op, spiller efter reglerne, selv om jeg ikke er glad for det.
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. november 2002 - 22:08 #21
klogt valg