Avatar billede boxe Nybegynder
29. oktober 2002 - 16:56 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Nyt Bundkort! Hvilket??

Heysan.

Jeg skal ud og købe nyt bundkort, og valget er mellem disse 2.

http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/pt_main_back.jsp?pPRODUCT_TYPE=MotherBoard&pMODEL_NAME=AT7-MAX2

eller:

http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=356&MODEL=MS-6590

MSI boardet skal være BFISR modellen... (Den dyre)

Jeg skal bruge det til lidt af hver: 3D spil, 3D grafik, multimedia redigering som lyd og film, og kommunikation.

Derfor stiller jeg høje krav til kvaliteten, og fandt frem til disse 2 MB's.

Hvilket synes I jeg skal købe?? (Vil også gerne høre begrundelser)

På forhånd tak!

Boxe
Avatar billede moonrider Nybegynder
29. oktober 2002 - 17:46 #1
Helt klart MSI´en, det er som om abit er faldet lidt tilbage på kvaliteten, rent installerings mæssit syntes jeg også msi er bedre, mere overskugeligt og bedre manualer.
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
29. oktober 2002 - 19:00 #2
Jeps jeg holder også på MSIén da det er af højeste kvalitet.
Avatar billede boxe Nybegynder
29. oktober 2002 - 19:47 #3
Har I nogle links til nogle tests / sammenligninger med andre boards ?? (mht. ydelsen)
Avatar billede boxe Nybegynder
29. oktober 2002 - 20:12 #4
Jeg kan se at ABIT boardet har en P4 power stik (Lige over AGP porten). Har det  meget at sige ??
Avatar billede gertsen Nybegynder
30. oktober 2002 - 09:59 #5
Prøv at checke dette board: http://www.asus.com.tw/inside/a7v8x.htm
Avatar billede boxe Nybegynder
30. oktober 2002 - 15:37 #6
gertsen >>

Supports Socket A - AMD Athlon/Athlon XP/Duron
VIA KT400/8235
FSB: 333/266/200MHz
3 x DDR DIMM Max. 3GB unbuffered PC3200/2700/2100/1600 non-ECC SDRAM
>>(PC3200 Max to 1 DIMM only, PC2700 Max to 2 DIMM only)<<
Realtek 6-channel CODEC
1 x AGP 8X
2 x UltraDMA/133/100/66
1 x IDE RAID ( optional )
6 x USB 2.0 ports
2 x 1394 ports ( optional )
2 x Serial ATA ports ( optional )
6 x PCI slots (one shared with ASUS BlueMagic PCI slot)
BroadCom 10/100 Mbps or 1000 Mbps Ethernet controller (optional)
ATX form factor

Har kigget på det kort...  Kun 1 DDR3200 og 2 DDR2700
Og så følger der heller ikke så mange nyttige ting med. En af mine venner har det...    :o)
Avatar billede boxe Nybegynder
01. november 2002 - 21:30 #7
Så blev det MSI'en, og der er en hav af manualer og ting og sager med... Mums*. Masser af ledninger og brackets... Jeg har også købt 512MB Samsung DDR3200 til det, og har lige fået det hele samlet. DET SPARKER RØV!!!

På shg.dk's hjemmeside står der at boardet er "Bluetooth ready", så jeg ringede ind og spurgte hvad det betød. Og de sagde at man fik selve bluetooth-bracket med, men ikke transmiteren. Den skal købes ved siden af. Så brokkede jeg mig selvfølgelig over at det ikke stod på hjemmesiden. Men da jeg pakkede pakken op havde de tapet transmiteren uden på Bundkortets pakning. Så det er jo super, og det hele virker som det skal, og jeg er glad.

Jeg kan klart anbefale Bundkortet...

Boxe :oD