Avatar billede radisen Nybegynder
29. oktober 2002 - 15:46 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

HP Jetdirect 170x og WindowsXP

- kan de to sammen - hvordan og hvilken driver skal i givet fald bruges ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. oktober 2002 - 15:55 #1
En 170´er er en printserver boks (Netværks adapter). Hertil skal du ikke bruge en driver.

Du skal bruge en driver til printeren, så du skal undersøge, om der er lavet printerdrivere til den printer, du vil sætte på.

Men selve jetdirect boksen kan med alle netværk der kører TCP/IP og er ikke afhængig af operativsystemet.
Avatar billede anuseren Nybegynder
29. oktober 2002 - 16:22 #2
enig med ole...

til info:
i et server miljø, ville jeg nok vælge at installere noget software til styring af den lille printboks, og derefter lade serveren styre alle printjobs.
Avatar billede radisen Nybegynder
29. oktober 2002 - 22:07 #3
Lyder godt....vi tumler dog stadigvæk, skulle det ikke virke når man bare accepterer ip-adresser der dynamisk tildeles ? Printeren er forøvrigt en god gammel HP Laserjet 4L.
Avatar billede radisen Nybegynder
29. oktober 2002 - 22:13 #4
Computeren ser printeren - og den ip-adresse den har ( som man ved at trykke på en knap bagpå - kan udskrive ) men men men så får vi flg. besked: "SI225: Unable to install the printer. Please power cycle the printer and, if applicable, the external JetDirect device. Then restart the installation process."  det har vi gjort adskillige gange nu, og bliver bare ved med at få samme besked !!!
Avatar billede anuseren Nybegynder
29. oktober 2002 - 22:23 #5
det er nok en god ide at sætte printboksen til at ha en statisk IP... ;o)

du har sikkert noget software du kan konfigurere den med... ellers kan du finde det på HP's hjemmeside.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. oktober 2002 - 09:23 #6
Hvis printserveren har fået en IP adresse, skal du have sat den statisk. Det er jo ikke så smart, den skifter adresse i tide og utide.

Skriv en testside ud (tryk på knappen ;-), skriv IP adressen ind i en internet browser, og vupti - du er på printserveren og kan konfigurere den.

Slå DHCP fra som det første, og tjek at subnet mask og default gateway også ser fornuftigt ud. Tjek også resten af opsætningen.

Så kunne jeg godt blive nysgerrig - hvilken installations procedure bruger du? - jeg har dælemig installeret mange printere i mit liv, og jeg har aldrig hørt sådan en fejlmelding før!

Du behøver blot at bruge "add printer" wizard i printers folder. Når du når til valget af port, opretter du en TCP/IP port med ip adressen.

Har du bagefter oprettelsen problemer, skal du gå ind i properties for printeren, finde portindstillingerne, og så rette portnummeret til 9100 (det gør den desværre ikke som standard)
Avatar billede radisen Nybegynder
31. oktober 2002 - 17:06 #7
tak for rådene -indtil videre, vi går i krig her i weekenden, og så vender jeg tilbage med pointsene....
Avatar billede radisen Nybegynder
04. november 2002 - 23:06 #8
Jeg har ikke hørt fra Århus endnu - men kan vi ikke bare dele pointene ? og hvordan gør man det ?
Avatar billede anuseren Nybegynder
04. november 2002 - 23:54 #9
sådan her

vent til de andre har svaret, tryk avanceret... og del point som du nu lyster.

:o)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. november 2002 - 12:17 #10
Svar herfra :-)