Avatar billede band_waggon Nybegynder
27. oktober 2002 - 23:08 Der er 4 kommentarer

Trådløst netværk

Hej.

Jeg skal til at have ADSL og den vil jeg godt ha delt op mellem 3 computere. Er det dyrt og besværligt at opsætte et trådløst netværk. Problemet er, at der er forholdsvist langt mellem computerne.

2 af computerne kører windows xp og den sidste kører win95.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
27. oktober 2002 - 23:13 #1
hvor langt er der mellem dem?
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
28. oktober 2002 - 00:25 #2
det er ikke besværlig og få til og virke,problemet er at jo længere ud du kommer fra selve senderen (acess pointen)jo lavere bliver båndbredden på lan forbindelsen.

trådløs lan regn med min 4000 kr det er dyrt iforhold til et rj45 kabel.

fordelen ved fast kabel er at du kan have 100mb mellem de 3 maskiner og 10 mbit ud til adsl linien,de 3 maskiner og router bliver så samlet i en switch
Avatar billede band_waggon Nybegynder
28. oktober 2002 - 01:12 #3
ok...4000 kr. er vist lige lidt for meget. SÅ heller trække et kabel hele vejen igennem huset
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. oktober 2002 - 06:28 #4
Helt så galt behøver det ikke at være .. kig på edbpriser.dk -> netværk -> wireless

Der kan man nok havne på omkring 2500.