Avatar billede excoder Nybegynder
03. oktober 2000 - 20:38 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Mr. Platinum

Jeg har nogle Mr. Platinum 80min. (ubrugte) som yderst i kanten, er blevet gule/mørke hele vejen rundt.

Er der andre som har været ud for det samme ? Skiverne er købt for 6-8 måneder siden, det er ikke noget problem at brænde på dem, men hvis det er starten på at overfladen vil skalde af, er det jo noget skod.

Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. oktober 2000 - 20:41 #1
Lyder skummelt.. jeg har dog ikke selv prøvet/set/hørt om noget tilsvarende. Men på den anden side, hvis du er inkarneret ryger, så ved jeg vist godt hvad det kunne være.

Xtom` =)
Avatar billede excoder Nybegynder
03. oktober 2000 - 20:46 #2
Jeg er ikke ryger, og skiverne har ligge i et meget mørkt skab hele tiden, så det er ikke røg/lys der er problemet.

Mon man kan bytte ubræbdte skiver med dette \"problem\" ?

Avatar billede claus_larsen Nybegynder
03. oktober 2000 - 20:50 #3
Det er da et forsøg værd!
Ekspedienten i butikken aner garanteret ikke en dart om det, og tror helt sikkert at CD\'erne er dårlige!
jeg ville bytte dem hvis jeg var dig!

CERES
Avatar billede keysersoze Guru
03. oktober 2000 - 20:57 #4
excoder >> jeg har også sådanne skiver - både samme mærke og andre... og alle mine er også blevet sådan - det har dog ikke ødelagt dem, eller gjort dem mere ustabile eller noget...
Avatar billede jonasj Nybegynder
03. oktober 2000 - 22:15 #5
excoder&keysersoze << Hehe, måske er det fordi I er inkarnerede antirygere. Jeg ryger og har ikke det \"problem\". Skiverne skal ha\' en gang tobak med jævne mellemrum, for at bevare deres noble udseende! :-)
Avatar billede keysersoze Guru
03. oktober 2000 - 22:32 #6
jonasj >> ja - jeg er inkarneret antiryger... men har været stærk (tvunget) tilhænger af passivrygning - så jeg tror også at mine har fået en del røg...
Avatar billede cyborgguy Nybegynder
03. oktober 2000 - 22:47 #7
Hey jeg har en cd liggende, det er godt nok en lead cd, men den har jo næsten den samme overflade som plantinium, den har også denne mærkelige farve, men den virker fin, og jeg har snart haft den i ½ år, og belægningen er ikke purrøs eller ligende, så jeg tror ikke du skal ligge for meget i det.
Avatar billede groggy Nybegynder
05. oktober 2000 - 00:56 #8
excoder >> Jeg ville da helt klart foretrække at være på den sikre side. Prøv at bytte dem. Det kan da i hvert fald ik skade at få nogle der ik har denne \"fejl\"... :)
Avatar billede excoder Nybegynder
06. oktober 2000 - 20:33 #9
Jeg foretrækker det sikre, og forsøger om jeg kan bytte dem.

Avatar billede nomiz Nybegynder
06. oktober 2000 - 20:35 #10
Mr.Platinium er generelt lidt noget lort...
Jeg har mange gange været ude for at de skaller og laver fejlbrændinger...

Æble

- NomiZ
Avatar billede excoder Nybegynder
06. oktober 2000 - 20:40 #11
Nomiz -> Det lyder sgu ikke for godt, jeg har haft 2stk 80min\'s som er skallet af, ellers har de virket fint til dato...

Men jeg foretrækker Verbatim.
Avatar billede cyborgguy Nybegynder
07. oktober 2000 - 17:58 #12
Nomiz>> Mr. plantinium er da ikke noget lort, de er efter mine erfaringer noget af det mest nemme at brænde på, uden fejlbrændinger.
Avatar billede keysersoze Guru
08. oktober 2000 - 21:01 #13
nu har fejlbræninger altså ikke kun noget med Cd\'en at gøre - lige så meget brænderen... faktisk; så er det kombinationen for at lave så få fejlbrændinger som muligt, at have de rigtige skiver til den rigtige brænder!
Avatar billede nomiz Nybegynder
29. oktober 2000 - 20:28 #14
Cyborgguy>>

Er det ikke lige nemt at brænde på alle slags cd\'er da?