Avatar billede disk Nybegynder
25. oktober 2002 - 17:00 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

SHG!!!! i får tæsk

Jeg har samlet en computer for en ven for leden.
Jeg fandt så denne skærm på SHGs side som jeg jo syntes var rigtig billig med fantastiske muligheder.
http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=610049&kat=

Det viser sig dog at den ikke kan køre andet end det de skriver her: http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=SM753S .

Jeg hentede den i butikken og har ikke 14 dages retur ret.
Har jeg ikke ret til at få pengene tilbage eftersom de har vild ledt mig SÅ meget?
Avatar billede grunken Nybegynder
25. oktober 2002 - 17:04 #1
Hvad er forskellen ???

-SHG-

YDERLIGERE INFO:
TOMMER: 17", 16" skærmbillede
MÅL (BxHxD): 398x400x412mm
DOTPITCH: 0,23mm
BILLEDRØR: Er buet!
GODKENDT: TCO '99 Certificeret
PLUG & PLAY: Ja
HSF: 30-70kHz
VSF: 50-160Hz
OPLØSNING:
- MAX: 1280x1024@65 Hz
- ANBEFALET: 1024x768@85 Hz

MidtData ?
Model:
SM753S
Type:
FST
Størrelse:
17''
Dot Pitch:
0.23dp
Båndbredde:
110 MHz
Max opløsning:
1280x1024@60Hz
Anbefalet opløsning:
1024x768@85Hz
Godkendelser:
MPR-II, TCO '99

Bare et spørgsmål ?

-grunken
Avatar billede grunken Nybegynder
25. oktober 2002 - 17:05 #2
okay så lige at den svingede 5 Hz i maxopløsningen :)

-grunken
Avatar billede disk Nybegynder
25. oktober 2002 - 17:05 #3
Her:
PRODUCENT: Samsung
MODEL: CRT Standard
====>>>INFO: >>>>1600x1200@87 Hz, 0.22 dot<<<<, 17"
MODEL: Syncmaster 753s
LAGERSTATUS:
REKLAMATIONSRET: On-Site 36 Mdr.
SERVICE: Se venligst ovenfor!
Avatar billede klodoven Nybegynder
25. oktober 2002 - 17:07 #4
jamen nedenunder står der jo MAXopløsning og anbefalet opløsning. Du er ikke blevet snydt ud fra mit synspunkt.
Avatar billede disk Nybegynder
25. oktober 2002 - 17:08 #5
Jo det ved fanden jeg da er!!
Jeg reger da med at den kan gå op i 1600X1200 i 87 Hz når der står det!
Avatar billede klodoven Nybegynder
25. oktober 2002 - 17:11 #6
Men hvad siger de?
Avatar billede disk Nybegynder
25. oktober 2002 - 17:13 #7
Har lige fået en til mail og nu siger de at jeg skal sende den tilbage og kan få pengene igen..... fuck jeg er træt af det her
Avatar billede klodoven Nybegynder
25. oktober 2002 - 17:14 #8
gav du dem da et link til dette spm? Kan du ikke bare tage ned i butikken med den?
Avatar billede grunken Nybegynder
25. oktober 2002 - 17:14 #9
Okay, som jeg ser det kan SHG ikke klandres, der er en fejl i deres overordenede beskrivelse af skærmen, men info'n er korrekt, og hvis du havde taget dig tid til at læse dette havde du osse vidst hvad den skærm ku klare

men må lige mine dig om at købeloven minimum giver dig 8 dages FULD returret, altså hvis varen ikke lever op til dine forventninger, og det gør den jo ikke !

men jeg kan ikke helt se at det er SHG's skyld !
Avatar billede perj Nybegynder
25. oktober 2002 - 17:22 #10
Håber da du har talt med firmaet inden du brokker dig på eksperten..
Avatar billede disk Nybegynder
25. oktober 2002 - 17:24 #11
perjm det skriver jeg jo jeg har.
Jeg har fået lov til at få pengene tilbage nu.
Har også fået SHG til at rette fejlen.
Hvem vil have points
Avatar billede perj Nybegynder
25. oktober 2002 - 17:27 #12
God idé altid at tale med forhandler inden man brokker sig andre steder. Kender ikke meget til SHG, men tror på de kun ønsker tilfredse kunder.
Avatar billede klodoven Nybegynder
25. oktober 2002 - 17:31 #13
havde de fået et link til dette spm siden de bøjede sig? :)
Avatar billede disk Nybegynder
25. oktober 2002 - 17:33 #14
Nej, men han sagde: "Men bare send produktet tilbage, også kreditere vi skærmen og det hele... Sidde og kaste med mudder med en kunde, det gider jeg ikke." så... det skulle være ok nu:o)
Avatar billede klodoven Nybegynder
25. oktober 2002 - 17:42 #15
oki....godt nok.
Avatar billede perj Nybegynder
25. oktober 2002 - 17:42 #16
Tag selv dine point og luk spørgsmålet. Og så tal lige med forhandlere en anden gang inden du uberettiget sviner dem til her.
Avatar billede disk Nybegynder
25. oktober 2002 - 17:45 #17
=>perj
Det er da ikke dig der fortjener points, men grunken og klodoven

Vil du os ha lidt points grunken?
Avatar billede perj Nybegynder
25. oktober 2002 - 17:46 #18
Vil godt lige slå fast at jeg IKKE vil have dine point.
Avatar billede disk Nybegynder
25. oktober 2002 - 18:00 #19
=>perj
Jeg tilbyder dig dem heller ikke.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
25. oktober 2002 - 18:00 #20
http://www.samsung.se/cgi-bin/ecse/product/product_detail_b2c.jsp

Stod der et skilt i butikken med de korrekte oplysninger?
Står max opløsningen på kvitteringen?

Forudsat at du ikke har fået specifikationerne at vide senest ved købstidspunktet, er det en mangel iflg. købelovens §76 stk.1 afsnit 2(og måske også afsnit 3.

Du har derfor iflg. KL§78, 4 valgmuligheder.

afhjælpning af mangelen, omlevering, passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet.

Det er klart at afhjælpning eller omlevering ikke er relevant(modellen fås ikke med de reklamerede specifikationer og det er idioti at sende den til reparation når den ikke fejler noget). Det efterlader passende afslag i købesummen(i forhold til en model med de bedre specifikationer), eller ophævelse af købet.

§ 76. Der foreligger en mangel ved salgsgenstanden, hvis
2) sælgeren eller et tidligere salgsled har givet oplysninger som nævnt i nr. 1 på varens indpakning, i annoncer eller i andre meddelelser, der er beregnet til at komme til almenhedens eller køberens kundskab,
3) sælgeren har forsømt at give køberen oplysning om forhold, der har haft betydning for køberens bedømmelse af genstanden, og som sælgeren kendte eller burde kende...

§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem
1) afhjælpning af mangelen,
2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),
3) et passende afslag i købesummen eller
4) ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.
Avatar billede klodoven Nybegynder
25. oktober 2002 - 18:05 #21
jamen der jo faktisk oplyst ok fra shg.dk´s side. Godtnok skriver de først 1600X1200 men senere OPLØSNING:
- MAX: 1280x1024@65 Hz
- ANBEFALET: 1024x768@85 Hz

Fejlen fra deres side er jo at de først har oplyst 1600X1200, men det rettes jo så nedenunder. Jeg ville lade handlen gå tilbage hvis du gerne vil ha en skærm der kan gå op i 1600X1200. :)
Avatar billede disk Nybegynder
25. oktober 2002 - 18:08 #22
Gør jeg os:o)
Venter lige på svar fra grunken
Avatar billede disk Nybegynder
26. oktober 2002 - 19:06 #23
Har været inde hos dem, det ser ikke ud til at grunken vil have noget.. sååå;)
Avatar billede klodoven Nybegynder
26. oktober 2002 - 20:09 #24
Takker for points!! :) Så fik du afleveret den tilbage?