Avatar billede arvad Nybegynder
25. oktober 2002 - 10:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

JTree skal expandes

Jeg har et JTree som jeg har brug for at expande. Problemet er at når jeg opdaterer eller tilføjer mit træ så "sletter" jeg det og opbygger det igen og det er derfor "collapsed".
Jeg har kigget lidt på TreePath, og har prøvet at opbygge én, men min TreePath bliver ikke godkendt til funktionen expandPath(path).

Er der nogen der har et eksempel på et træ man skaber (og der derfor er "collapsed" fra start) og hvor man kender en node som man bruger til at "expande træet??
Avatar billede disky Nybegynder
25. oktober 2002 - 10:32 #1
Hvad med expandRow() ?
Avatar billede arvad Nybegynder
25. oktober 2002 - 10:37 #2
Hvordan får man fat i den pågældende row???
Avatar billede disky Nybegynder
25. oktober 2002 - 10:41 #3
??

Hvad er dit problem med TreePath ?
Jeg har ikke selv brugt den, men ud fra API'en ser den ud til at være rimelig ligefrem.

Bortset fra det, er det da performance mæssigt en rigtig dum ide at slette træet og genopbygge det.

JTree er en af de absolut tungeste klasser i Swing.
Avatar billede arvad Nybegynder
25. oktober 2002 - 10:54 #4
Jeg bliver nok nød til at lave korrekte insert's, update's & remove's til mit træ... (Det andet er bare meget nemmere - Men selvfølgelig ikke pænest / korrekt)
Avatar billede dsj Nybegynder
25. oktober 2002 - 11:11 #5
Jeg har oplevet samme problem som dig OGSÅ når jeg kun indsætter/fjerner en enkelt row. Du må gerne sige til her, hvis du får det til at virke uden at det kollapser!
Avatar billede arvad Nybegynder
25. oktober 2002 - 11:13 #6
dsj::: Den er i vinkel :-)
Avatar billede dsj Nybegynder
29. oktober 2002 - 13:34 #7
Weee jeg har fundet ud af det :)

Du skal bygge dit JTree på en DefaultTreeModel. På denne model, skal du bruge to følgende metoder til at insætte og fjerne noder:

insertNodeInto(nyNode, parentNode, index) og
removeNodeFromParent(nodeDerSkalFjernes);

DefaultTreeModel sørger så selv for at skabe de rigtige events, så at ændringen bliver synlig i GUI OG at dit JTree ikke kollapser :)
Avatar billede arvad Nybegynder
29. oktober 2002 - 15:07 #8
Kanon - Det skal testes =)