Avatar billede dennis_p Nybegynder
24. oktober 2002 - 22:53 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

"Problem med Windows"

engang imellem når jeg starter computeren op får jeg fejl meldingen "Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"

jeg har prøvet med forskellige driver og jeg får samme problem.

Hvad kan jeg gøre ????
Avatar billede dennis_p Nybegynder
24. oktober 2002 - 22:53 #1
den kan også gøre det i windows men det sker ikke særlig tit
Avatar billede jefa Nybegynder
24. oktober 2002 - 23:21 #2
Det sker ofto hvis en driver forsøger adgang til en forkert hukommelses adresse.

Det kan skyldes du måske bruger forkerte drivere.

Se http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/TechNet/prodtechnol/winxppro/reskit/prmd_stp_hwpg.asp
Avatar billede jefa Nybegynder
24. oktober 2002 - 23:26 #3
Se evt. efter om der er 2 ting der bruger samme IRQ
Avatar billede dennis_p Nybegynder
24. oktober 2002 - 23:50 #4
det er ikke driver fordi selv når jeg har afinstalleret driverne så opstår problemmet
Avatar billede prw Nybegynder
25. oktober 2002 - 00:33 #5
Jeg har prøvet det samme og erfaret at det eneste der hjælper er total ominstallation.  At søge årsagen til den forkerte adressering tager meget længere tid end det,!!
Avatar billede halifax Nybegynder
25. oktober 2002 - 01:59 #6
Begynd (måske) med denne Microsoft artikel
STOP:0xD1" Error Message When You Start Your Windows XP-Based Computer

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q316208
Avatar billede gere Nybegynder
25. oktober 2002 - 07:59 #7
En anden mulighed; har du overclocket din pc??
Jeg fik fejlen meget på et tidspunkt, indtil jeg overclockede lidt mindre agresivt.
Avatar billede dennis_p Nybegynder
26. oktober 2002 - 13:23 #8
jeg har ikke overclocket den.
Avatar billede dennis_p Nybegynder
30. oktober 2002 - 17:59 #9
Den eneste jeg kan se at har ret og har hjulpet mig af med problemet er ved at ominstallere (Prw)
Avatar billede jefa Nybegynder
30. oktober 2002 - 18:42 #10
IRQ adresser er fra 0-15 så der er ikke mange at undersøge.

Bed (Prw) om at svare så du kan få lukket spørgsmål..
Avatar billede halifax Nybegynder
30. oktober 2002 - 22:50 #11
jefa- Hvordan i al verden kan du dog afgøre det??? Var det ikke bedst om du i egne spørgsmål traf sådanne beslutninger? Jeg har svært ved at se eller forstå, med hvilken ret, du prøver at bestemme i andres spørgsmål, herunder om og hvornår, de skal lukke.
Jeg synes det er underligt. Spm. er kun 6 dage gammelt. Du har måske en god begrundelse for at fortælle andre, hvad de skal gøre med deres spørgsmål?
Avatar billede jefa Nybegynder
30. oktober 2002 - 23:10 #12
Halifax> hold da op. Vi kører nok i højgear.
Som du bemærker har dennis_p kommenteret med at den eneste der har ret og hjulpet er (prw).- Det syntes jeg selv er lidt overilet, men hvad. Jeg ville hellere finde problemmet end springe over hvor gærdet er lavest (formatere) som der bliver omtalt. Derfor kommenterer jeg også er der kun 0-15 irq'er.
Avatar billede prw Nybegynder
30. oktober 2002 - 23:37 #13
Som jeg nævnte i min kommentar har jeg haft den samme fejl. Jeg fandt ud af at der ikke var 2 devices som lå fejlagtigt på samme irq men ikke desto mindre referede to alligevel til samme hukommelsesadressering - og årsagen skulle findes i registreringsdatabasen. Det er ikke så usædvanligt, men prøv selv at finde  HVOR i basen en sådan fejl ligger - og sikre at den ikke skal findes 2 eller flere steder i basen.Søg iHKEY_local_machine\config. Wow, man skal være hardcore for at  klare det nummer lige så hurtigt eller hurtigere end en ominstallation. Personligt har jeg lavet en ghost af min maskine så det tager cirka 20 min far jeg går i gang til det er færdig
Avatar billede prw Nybegynder
30. oktober 2002 - 23:55 #14
NB: Jeg kan tilføje at jeg ved fjernelse af et lydkort fra regbasen skulle ind og slette 57 poster i HKEY_local_machine foruden de 33 andre forskellige steder i rebasen. Ved forkert registrering af 2 stk hardware vil der ske krydsreference op mod 3 gg så mange steder som man skal finde hver evige eneste af og foretage pinlig korrekt rettelse af. EEN forkert rettelse vil afstedkomme fejl i opstarten af maskinen - og hvor ligger den? Det er ingen overdrivelse. Jeg finder det derfor ikke overilet med ominstallation - desværre.
Avatar billede dennis_p Nybegynder
31. oktober 2002 - 14:24 #15
Jeg har også lavet en ghost af min maskine.

men prw du må gerne svarer !!!!!.
Avatar billede dennis_p Nybegynder
31. oktober 2002 - 14:31 #16
Halifax>, Jefa> alle svar er gode, men jeg giver point til den hvis svar virker. Her med er det ikke sagt at jeg giver point til alle der forslår at jeg geninstallere. Men jeg har haft det problem meget længe så jeg var ved at være træt af det, men noget der også hjælp var et oprydnings program (fra ashampoo: winoptimizer). Norton Util 2002 er noget lort det fucker mere rundt i systemet ind at hjælpe.

NEJ det er ikke irq'erne de sider stadig som de gjorde som da jeg havde problemet.
Avatar billede dennis_p Nybegynder
15. juni 2003 - 01:23 #17
Har løst problemmet !!!

Jeg kan faktisk ikke huske hvad jeg gjorde men, noget rigtigt må jeg have gjordt dengang. Det virker nu